Krafft Breed

N

Nina83

260 kr för 30 kg..! :crazy: Men du måste ge en hel del sådant om det ska gå in rätt i foderstaten jag räknade åt dig. :crazy:

F

Frågetecken

Hej Nina!
Jag är ju rätt kass på det här med foderstater :crazy:, och jag kommer nog gå efter din foderstat, bara det att det kommer att bli så helskottas dyrt med alla "tillskott", dvs lusern och Krafft protein, så jag är "ute" och kollar läget lite..
Det lutar ju mer och mer åt sojaprotein, fast jag helst inte vill ge detta åt min häst, eftersom det inte är bra fodertillskott till hästar...

N

Nina83

Fast så dyrt blir det ju inte, 150 spänn på en 31-dagars månad om du ger 400 g krafft protein. 112 om du ger 300 g.

Men så är det om man har ett dåligt hö, det blir dyrare helt enkelt! :(

Soja finns ju alltid som alternativ annars, att byta ut 1-200 g mot det gör ganska stor skillnad i kassan.

Liknande trådar

Foder & Strö Tips på förmånligt protein? Har fått rådet att ge min häst mera protein.Vad är vettigaste att köpa? Köpte en färdig mix från Krafft men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 037
Senast: EZMK
·
Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 811
Senast: Habina
·
Hundhälsa Min ena hund har tappat en hel del massa efter att vi bytte foder från Acana small breed till Standardt normal för drygt 3 månader...
Svar
7
· Visningar
478
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa Min hund har åkt på rejäl gastrit. Hon har tidigare visat små tecken på kronisk gastrit (rapningar ibland, kräsen osv) men det har...
Svar
6
· Visningar
570
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar