Krafft groov eller Krafft breed

Ninnie

Trådstartare
vilket är att föredra när man vill ha upp hullet på en häst ?
Häst 1 - cobsto, digivande med föl 3 mån, lätt arbete.
Häst 2 - lågdräktigt halvblodssto, normalt arbete.

ameo

Moderator
Beror på vad du har för hö... (hört det förut??) :D

Fast gissningsvis, utan att veta mer än det du skrivit ovan, behöver det digivande stoet Breed, medan Groov kanske kan räcka till det lågdräktiga...

Du kan nog faktiskt välja vilket som. Groov är nämligen avsett som helfoder, dvs enda kraftfoder, till dräktiga ston, unghästar o liknande. Breed, däremot, är tänkt att användas som komplement till t ex havre. Det är alltså bara att välja hur man vill göra - blanda havre och Breed eller använda bara Groov. Sedan kan man ju kanske göra andra varianter också, men ursprungligen är Breed tänkt som komplement och Groov som helfoder. Eftersom tanken är att man bara ska ge en del av kraftfodergivan som Breed är det väsentligt högre koncentration av näringsämnena i Breed än i Groov.

Lycka till

Liknande trådar

Hästvård Hej hej, Jag har två ridtravare på lösdrift med fri tillgång hö. Tyvärr ingen analys på höet. Den ena är ny sedan 3 månader tillbaka...
Svar
17
· Visningar
950
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 579
Senast: Habina
·
Foder & Strö Hej! Har lite funderingar på foder. Har en nätt dam på 450kg och 162hög. Hon är väldigt svårfödd och har därför svårt att få upp och...
2
Svar
33
· Visningar
1 470
Senast: Efwa
·
Hästvård Hör mig för om någon varit med om liknande och vill dela med sig av sin erfarenhet kring det. Bakgrundsinformation: Min häst fick en...
Svar
15
· Visningar
1 255
Senast: ll.96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Vilken hundras kan passa mig?
  • Hönstråden II