Krafft groov eller Krafft breed

Ninnie

Trådstartare
vilket är att föredra när man vill ha upp hullet på en häst ?
Häst 1 - cobsto, digivande med föl 3 mån, lätt arbete.
Häst 2 - lågdräktigt halvblodssto, normalt arbete.
 
Beror på vad du har för hö... (hört det förut??) :D

Fast gissningsvis, utan att veta mer än det du skrivit ovan, behöver det digivande stoet Breed, medan Groov kanske kan räcka till det lågdräktiga...
 
Du kan nog faktiskt välja vilket som. Groov är nämligen avsett som helfoder, dvs enda kraftfoder, till dräktiga ston, unghästar o liknande. Breed, däremot, är tänkt att användas som komplement till t ex havre. Det är alltså bara att välja hur man vill göra - blanda havre och Breed eller använda bara Groov. Sedan kan man ju kanske göra andra varianter också, men ursprungligen är Breed tänkt som komplement och Groov som helfoder. Eftersom tanken är att man bara ska ge en del av kraftfodergivan som Breed är det väsentligt högre koncentration av näringsämnena i Breed än i Groov.

Lycka till
 

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
Svar
5
· Visningar
737
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 266
Senast: nexxa
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
13 145
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 303
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp