Krafft groov och rehab

Maris_

Trådstartare
Jag undrar om Krafft Groov innehåller någon havre?
Vad är skillnaden på den och Krafft Rehab?

/ Maris

N

Nina83

Ja det gör den. Antar att du fått råd från Strömsholm att ge ngt speciellt efter buköppningen?

Vetekli, linfrö, bra hö, är bra att basera foderstaten på i ditt fall. Kanske behöver han gå upp i vikt? Då är ju både groov och rehab bra (samt lucern).

Maris_

Trådstartare
Njäe, fick inga speciella råd så. Smörjande mat tex kli ska hon få iaf och betfor nu och så ska hon få lite majsolja. Sedan skulle jag kunna gå tillbaka till hennes vanliga mat sakta. Hon äter i vanliga fall 1 kg kraft grov och 1 kg lucern per dag.
Funderar på rehabs egenskaper, om det kan vara bättre? Hon får 10 kg hö, fjolårets nu, och så fort det är slut ska vi gå över till hösilage.

Hon hade ganska dåligt hull innan, och har nu ännu sämre. :( Hon kommer ju att vara pensionär nu pga av hennes hjärta, så foderstaten får väl ses över, även om hon inte reds hårt innan. Men jag känner mig lite förvirrad ändå. :)
Hon ska ju ha boxvila nu med promenader, och jag vill undvika att hon blir alltför pigg, därav frågan om det är havre i groven.
/ Maris

Liknande trådar

Hästvård Hej hej, Jag har två ridtravare på lösdrift med fri tillgång hö. Tyvärr ingen analys på höet. Den ena är ny sedan 3 månader tillbaka...
Svar
17
· Visningar
900
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Är det någon som testat Trikem Vitamins? Jag sitter här och pusslar lite med Bs foderstat inför hösten och kommer behöva byta bort...
Svar
18
· Visningar
1 000
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Har lite funderingar på foder. Har en nätt dam på 450kg och 162hög. Hon är väldigt svårfödd och har därför svårt att få upp och...
2
Svar
33
· Visningar
1 423
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej, sitter och försöker göra en ny foderstat till hästen då han bara tappar mer och mer i vikt. Veterinär har undersökt, tandläkare och...
Svar
13
· Visningar
598
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vinter och katt
  • Hund på jobb. Vilket yrke?
  • Vad vill jag ha för katt?