Krafft miner blå

Lozcta

Trådstartare
Hej folk! Jag har knepat och knåpat med foderstaten efter höanalysen, den blir bra om jag tillsätter krafft miner blå, men det krävs lite över 2 dl av den för att täcka behoven, hästen är 165 och väger ca 600 kg. Är 2 dl för mycket?
 
Hej folk! Jag har knepat och knåpat med foderstaten efter höanalysen, den blir bra om jag tillsätter krafft miner blå, men det krävs lite över 2 dl av den för att täcka behoven, hästen är 165 och väger ca 600 kg. Är 2 dl för mycket?
Om det blir lagom med alla mineraler och vettiga kvoter så är det ju lugnt.
Ibland kan man dock öka grovfodret lite för att kunna ge mindre mineraler, eller tillsätta någon specifik mineral om det bara är någon/några som saknas.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 490
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 281
Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp från er som kan räkna eftersom min hjärna inte klarar av matematik. I år har vi fått två skördar som är så...
2
Svar
21
· Visningar
1 165
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp