Bukefalos 28 år!

Krafft oil

Menar du Energy Oil? En foderrådgivare sa åt mig att ge en dl per kg Groov, på sommaren iaf.. Men det blev min pålle för het på, även när hon gick 2 ggr om dan på ett fälttävlansläger! :crazy: Tog bort oljan helt, då gick hon bra. :o
 
Det beror ju på vad man ger i övrigt. Saknas det energi i foderstaten, alltså man har redan mycket protein, så får man ju ge i förhållande till hur mycket som saknas.
 
Jag undrar mest allmänt-alltså om det är samma regel som annan olja-max 100 gr/100kg häst/dag.

På vet.s inrådan ska spnnmålet bort ur foderstaten och jag måste då komplettera upp lusernet med energi. Tänkte då på oljan.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
771
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag brukar ge mina kallblod Krafft miner original under sommarhalvåret eftersom de äter det utan någonting annat till, men jag skulle...
Svar
11
· Visningar
750
Senast: CaisaCax
·
  • Artikel
Hästnyheter Elitryttaren har blivit borttagen från Agria och Kraffts webbplatser. Hippson har sökt både Agria och Krafft för en kommentar.
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
1 392
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp