Krafft Sport eller Fibergi Elit?

Mack_Lobell

Trådstartare
Vilket av dessa foder tycker ni är bäst?
Det ska ges till en tävlingstravare. Om man nu bortser ifrån höanalys osv utan bara går efter de här två fodersorterna. Om man nu skulle ge fibergi elit vilka foder är bra att kompletera med då? Havre?Korn?Betfor?
Så vilket av dessa två kan ni rekommendera??
 
fibergi är väl ett av de färdigfodren som det är mest "konstigheter" i... alltså sånt som hästar inte skulle äta i frihet.. själv skulle jag välja krafft sport och betfor! min pålle går på hippo müsli, betfor och groov, superbra!
 
Mina travare får havre, Krafft Turbo och betfor vilket fungerar utmärkt. :banana:
 
Finns INGE foder som är naturligt för hästen att äta förutom hö.
Då måste ju fibergin va den som är den naturligaste eftersom den innerhåller hackad hö och halm :)
 
Vad menar du med konstigheter?? fibergi innehåller linfrökaka, halm, havre korn majs mm och inga "konstigheter"...

Ungefär samma som de flesta färdigfoder bortsett från astt de har tillsatt halm för att få en naturligare struktur på fodret..
 
Fördrar ju fibergin isåfall. Tycker inte om varmluftstorkad pellets. :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
24
· Visningar
608
Senast: jemeni
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 528
Hundhälsa Vår lilla labbetjej har nu hunnit bli 15 månader - inte klokt vad tiden går. När vi köpte henne lovade vi uppfödaren att följa hennes...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 944
Senast: startpompe
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 516
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp