Kraft miner röd pellets

Jag har gett den blå, som är standard. Röd tror jag är för högpresterande? Den ena fick bara mineraler, den andra fick det och lite müsli. Torrt.
 
https://www.granngarden.se/hastfoder-krafft-miner-rod-pellets-8-kg/p/1195796

Någon som ger detta till sin häst? Kompletterar ni det med något mer kraftfoder?
Den ska väl ej blötläggas?
Vad hästen behöver beror på vad som fattas i grovfodret. Du måste ha analys så du ser vilka mineraler och i vilka mängder du behöver ge. Jag har fortfarande inte sett något färdigt mineralfoder som tillför det hästen behöver utan det behöver alltid kompletteras med lösa mineraler och det är alltid alldeles för mycket järn i de färdiga varianterna. Det borde inte finnas järn alls i färdiga mineralfoder då det järn som finns i grovfodret är fullt tillräckligt och för mycket järn är direkt skadligt då hästar inte kan göra sig av med överskottet.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 425
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Ok, som läget är i vinter kommer jag inte kunna blötlägga lusernpellets på morgonen och sen bära ut till stallet när jag väl ska dit...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 390
Foder & Strö Är det någon som testat Trikem Vitamins? Jag sitter här och pusslar lite med Bs foderstat inför hösten och kommer behöva byta bort...
Svar
18
· Visningar
1 467
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Har en mineralanalys som ser ut såhär per kg/ts: Ca = 3,6 P = 1,9 K = 8,7 MG = 1.5 Cu = 4 Fe = 54 Mn = 181 Zn = 36 Vilket ger...
Svar
10
· Visningar
1 008
Senast: Indiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp