Kraftfoder på bete!

T

Twist

Min pålle ska gå på bete i sommar men jag ska fortsätta rida henne och tävla henne som vanligt! Har räknat lite ungefär på vad hon kommer behöva i sommar och hon kommer behöva något med mycket energi. Vad finns det för energiriktfoder??
Är havre det bästa eller ska man satsa på någor färdigfoder som fibergi,gain eller krafft??? :confused:

Sv: Kraftfoder på bete!

Betet brukar räcka ganska långt, om det är hyfsat bete och hästen inte alltför svårfödd...
Annars kan du nog ge precis vad du vill, vad du själv tycker passar bäst. Mineraltillskott i någon form är alltid bra.

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
857
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 126
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: Kristall10
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 234
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka