Bukefalos 28 år!

Kraftfoder

Emiilianilsson

Trådstartare
Hej! Har ett 9 årigt sto jag skulle vela ha lite mer energi i. Har ni några bra tips på foder som ger mer energi men inte är så fett? Skulle vart jätte snällt :)
 
Jag tror det kan vara bra att läsa på lite om näringslära. Energi som inte förbrukas blir fett på hästen. Oavsett om du ger det i form av fett eller via kolhydrater.

Det går inte att få ett "pigg-häst-foder". Det handlar om hästen får i sig tillräckligt med energi för att upplevas som att den orkar med.
 
Varför togs mittt tidigare inlägg bort? Stod inget olämpligt mer än att det är svårt att ge råd utan en analys på grovfodret...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 335
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 584
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Hej, har nyligen fått hem ett fint sto men hon är lite rund. Ger henne mineraler samt morötter men mineralerna verkade inte vara så...
Svar
10
· Visningar
777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundbeteende
  • Kattsnack 10
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp