Kraftfoderutfodring på lösdrift?

Jag har fasta krubbor på väggarna i min lösdrift och sen binder jag upp hästarna vid varsin krubba, där hänger alltid uppbindning så det är bara att haka på dem och sen ger jag hästarna mat och då kan var och en av dem få det de behöver och de som äter fort får vänta tills de andra är färdiga har inga väggar i mellan utan har placerat dem efter hur de umgås och det har funkat här i alla år aldrig någon som blivit skadad eller så :banana: :banana:
 
Ursäkta, ni har förlorat mig totalt. Vad ska ni ha elbandet (el annat) till? Vad ska ni fästa?

Vi "halkade" lite utanför diskussionen ;) detta gällde att fästa hemmagjord betesbägransare vid grimman.

Ang hinkarna så använder jag en vanlig hink i bättre kvalitet än de billiga färgade. Men den är inte lika kraftig som murarhinken. Den är också lägre och lite vidare än de färgade. Våra hinkar är svarta och lite avrundade där botten och sida möts. För att ta bort handtagen satte jag bara foten i hinken när den låg på sidan och drog loss handtaget. Det satt alltså stucket rakt genom hinkväggen med en liten knopp på baksidan. Sen trädde jag repet genom hålet och knöt en knut på utsidan. Murarhink går säkert alldeles utmärkt att använda, bara man kan få bort handtaget och sätta dit repet.
 
Där gick det visst lite fort på tangenterna "begränsare" skall det vara.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
664
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 395
Senast: Spike
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 623
Senast: Habina
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
3 888
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp