kraftigt bete!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare sunny93
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 815
S

sunny93

hej!
Jag ska ha en ponny i sommar och skulle behöva lite tips om hur jag ska vänja den vid det kraftiga sommarbetet vi har.
Nu hos sin ägare har han inte alls mycket bete.
skulle behöva lite tips om hur lång tidjag behöver vänja den och hur många timmar om dagen jag ska börja med. vi har även en hage brevid där det inte är så mycket bete där man inte behöver vänja en häst för att inte bli sjuk .
ändast svar från kunnande
tacksam för svar

Senast ändrad av en moderator:
Sv: kraftigt bete!

hej...eftersom ni har så kraftigt bete så börja med och gå med din häst till nån äng/eller liknande..sen får han stå och beta där ca:kvart om dan...om det är riktigt kraftigt där med..sen gör du så i ungefär i 14 dagar....

Liknande trådar

Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
724
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
677
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 283
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 029
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka