Bukefalos 28 år!

krage eller ej?

S

sanni

Måste man rida med en tröja som har krage eller polo, på en tävling?
Vad gäller en prova på ritt?
/Anna
 
Sv: krage eller ej?

du behöver inte ha polo tröja, är dålig på att förklara, men du får inte rida i vanlig t-shirt fast det räcker med en pytte liten krage.. någon som är bättre på att förklara???
 
Sv: krage eller ej?

Direkt ut TR:
"För övrigt är lätt klädsel, d v s skjorta eller tröja med krage och byxor av typ ridbyxor tillfyllest. Klädseln skall vara prydlig och inte nedsättande för distansrittens rykte".

Sedan får man väl tolka som man tycker utifrån den texten. Vill du ha polo så är det OK, vill du ha krage som på skjortor och pikétröjor så är väl det också OK.
 

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 603
Senast: settis
·
Tävling Jobbat på många ponny-tävlingar, och jag har slutat räkna hur många gånger jag sett pappor lyfta in ponnysar tillsammans... Gärna...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
9 667
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Hästnyheter Sedan den 1 januari i år är det valfritt att rida med sporrar i internationell dressyr. Vid helgens femstjärniga tävlingar i Doha valde...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Gunnar
·
Utrustning Efter att ha dreglat över och funderat i flera veckor beställde jag just en Zilco sele med empathybrösta. Ett underlägg för bröstan...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp