Bukefalos 28 år!

Nebraska

Trådstartare
Är det bara jag som ibland på buke nu mera får upp en sida med en ruta där det står nåt i stil med" Du nekas åtkomst till sidan" ?
 
Sv: Krångel?

Nej,jag tror inte att du är ensam. Jag får felmeddelande lite väl ofta numera och ett tag så trodde jag att det var min dator det var fel på.Nu har jag provat flera olika och får ändå samma meddelande.
 
Sv: Krångel?

Jag får också upp en sån liten ruta, men om jag klickar bakåt så kommer jag sen ändå till den sidan jag ville komma till från början. :confused:
 
Sv: Krångel?

Händer mig med lite då och då. Man blir lite förvirrad.
Särskilt om man skulle in på sin egen användarsida som jag helt klart tänkte mig ha tillgång till.
 
Sv: Krångel?

*lån*

Här flyter buke på finfint. Förutom en dag här i veckan när det inte gick att komma åt sidan några timmar en fm. så är det jättelänge sedan jag hade sådana problem.
 
Sv: Krångel?

Så blir det för mig med! Massa gånger per dag...
 
Sv: Krångel?

Det har jag faktiskt aldrig varit med om (såvida jag inte försökt öppna en tråd som tagits bort eller så förstås). Inte heller tycker jag att Buke är segt, inte segare än någon annan sida i alla fall. Det var länge sedan jag märkte något problem här nu. Vad konstigt att det är så olika?
 
Sv: Krångel?

Jag har väldigt långsamt bredband, upp till 0,25 mbit/s. Kanske påverkar? Det har ju gått reptilsnabbt med buke förr, men inte nu. Och när jag får 'sidan kan inte öppnas, bla bla avbröts' så räcker det med att ladda om, och känns som det helt enkelt blir time-out, tar för lång tid ladda sidan?

Så jag trodde GUnnar gjort om något, så sidan blev mer tungladdad för lilla snigelbandet? Det kom i samband med hans 'allmäna ändringar' hit och dit med färg etc han gjort senaste tiden.
 
Sv: Krångel?

delvis kl

Som jag skrivit i en annan tråd har Buke varit ovanligt snabbt och krånglat ovanligt lite för mig den senaste tiden.
 
Sv: Krångel?

Så här ser det lilla enerverande felmeddelandet ut:
bukefal_090528.jpg


Fast med varierande trådlänkar i förstås.
 
Sv: Krångel?

Är det inte bara explorer som ballar ur då?

Jag surfar ju på firefox eller opera och aldrig på ie och för mig strular det ju ingenting. Snarare tvärtom går det snabbt och smidigt.
 
Sv: Krångel?

Jodå, det är IE som ballar ur. Och den började med det för ca två veckor sen, och enbart på buke. Och i mitt fall på två olika datorer med olika Windows. Så visst är det IE, men det är något i buke som orsakar det.
 
Sv: Krångel?

Är det inte bara explorer som ballar ur då?

Jag surfar ju på firefox eller opera och aldrig på ie och för mig strular det ju ingenting. Snarare tvärtom går det snabbt och smidigt.

Säger som föregående talar, visst är det kopplat till IE. Men det händer enbart på Bukefalos, började i samband med Gunnars ändringar, och händer på tre separata datorer (dock med samma typ av snigelbredband).

testat både med mammas dator och jobbets dator, båda har IE och båda reagerar likadant, dvs det var inte så förr, är det nu, och händer enbart och uteslutande på Buke.
 
Sv: Krångel?

Jag har forskat lite i detta nu. Förhoppningsvis har jag hittat problemet och löst det.
Om problemen kvarstår får ni gärna återkomma med exakt vilka sidor det är som drabbas.
 

Liknande trådar

Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 086
Senast: movi
·
Bukefalos Idag har det hänt flera gånger att buke inte kunde laddas och jag kom till den där sidan med en reload-knapp. Funkade inte att klicka på...
Svar
5
· Visningar
762
Senast: bettysmatte
·
Kläder & Bli fin Kära Buke! Jag vill ha en vinterkjol för att slippa ha byxor på mig hela tiden. Vet inte riktigt vilken stil jag söker men när jag letar...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: MJLee
·
Tjatter Fram tills jag var 30 blev jag kollad typ jämt, även när jag köpte typ trisslotter. Nu fyller jag 38 i år och jag skulle säga att det...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 087
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp