Krav att ha box när hästen går på lösdrift?

@Breen det mest naturliga känns att fråga stallägaren om vad som gäller och hur det är tänkt ? Om du stått där i 22 år och det kommit in 10 nya inackar med nya kontrakt på Box, så innebär det ju att ändringar skett i verksamheten som kräver att ni som stått där under andra förhållanden i alla år, ska informeras om detta samt få nya avtal med framförhållning innan ändringarna inträder . Den framförhållningen ska minst matcha den uppsägningstid ni har i era nuvarande kontrakt .

Prata med stallägaren och se hur denne tänkt ?
 

Liknande trådar

Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 398
Senast: Roheryn
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 530
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej Hur har ni lagt upp schema för in/utsläpp, vatten i hagen mm..? Vi är nu två stycken som har hästar på box. Har fram tills nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 489
Senast: Habina
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 161
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp