Krav på klubbar som anordnar tävlingar?

Sv: Krav på klubbar som anordnar tävlingar?

BÖR! Det står BÖR!

Mom 328, första raden.

jag skrev uttryckligen att jag hade för mig = jag tror, inte jag vet. vissa här är himla snarstuckna. vad jag menar med detta är att klubbarna har ett ansvar via TR att se till att tävlingen är genomförbar. med tanke på hur mkt det kostar att tävla en hel säsong inkl ett par meeting så är det inte så himla kul att betala för starter som knappt går att genomföra pga yttre omständigheter. men visst finns det alltid folk som inte vet bättre och rider ändå. klubbens ekonomi är inte mitt ansvar.
 
Sv: Krav på klubbar som anordnar tävlingar?

Kommer ni ihåg falsterbo horseshow, var det 2 år sedan? Det regnade som f**n. Hela veckan! Den där gången mellan framhoppning och stora tävlingsbanan bestod av typ 30 cm lersörja. Där tävlade de internationellt och det skvätte som sjutton om benen på hästarna!

Vad jag vill säga med denna liknelse är att som första inlägget beskriver så är det inte vädret utan underhållet som tävlingspersonal kan styra över!

Tjo på er!
 
Sv: Krav på klubbar som anordnar tävlingar?

Jo tack jag var där och tävlade första klassen (och för övrigt var en av dem som hjälpte till och flytta hinder till lite mer ridbara partier på banan) så jag vet hur er bana såg ut, har nog aldrig sett något liknande under mina över 20 år som tävlingsryttare, men man har blivit härdad med åren bara att bita ihop och göra det bästa av situationen, vad hjälper det att klaga bättre då att hugga i och hjälpa till om man på något sätt kan göra det mer drägligt detta var ju inget arrangören kunde hjälpa. Dessutom var ju tävlingarna på grus då är det ju ingen fara med vatten ur säkerhetssynpunkt, värre var det några helger innan på annan tävlingsplats där det gick på gräs och där de också fick ge upp och bryta efter halva dagen.
Framhoppningen var ju lite extrem med sin insjö men se min grabb (unghäst) som innan vägrade sätta sina fötter i vattenpölar gav upp det var ju inte lönt att försöka undvika utan han bara plumsade rakt ut i vattnet ganska omgående. Så blev ju en nyttig träning av det hela, när man väl kom in på banan så var den ju "torr" jämfört med framhoppningen så där brydde de sig inte ett spår.
 
Sv: Krav på klubbar som anordnar tävlingar?

Jag kan bara hålla med om banan inte var idealisk att tävla på - men som du skriver så var den ju inte farlig heller. På em var den riktigt bra.

Jag hade nog för mig det att du var där, kände igen hästens namn, tror jag. Sådana som dig som istället för att klaga ger en hjälpande hand gör att man orkar med att arrangera tävlingar ännu ett år. Jättetack till dig och de andra som hjälpte till, hoppas att du kommer nästa år och att ösregnet håller sig borta då.

Det är ganska många år sedan banan var så vattenfylld, men det regnade ju extremt mycket i augusti, samt då på natten/morgonen innan tävlingen, samt att dräneringen var igensatt, därav vattenpölen. Normalt brukar det bara ta 1-2 timmar så är den bra igen. Framhoppningen tittade jag aldrig på, men jag vet att den inte är så bra dränerad, den borde förbättras, den har ju heller aldrig riktigt satt sig utan är fortfarande lite tyngre jämfört med stora banan.

Återigen tack för hjälpen!
 

Liknande trådar

Hoppning Äe det bara jag el finns det nadra som tycker att det har blivit sämre med framhoppningarna? följs regler och vad händer om de inte...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 824
Senast: talisman
·
Hoppning Börjar bli irriterad på att klubbarna och SVRF inte kan uppdatera sig när det gäller ändringarna i TR:mad: Exempelvis får det inte...
Svar
10
· Visningar
1 538
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp