Kravmärkt ryttare som inte längre vill vara det

Sv: Kravmärkt ryttare som inte längre vill vara det

Varje dag utgår jag från vilket humör jag själv är på. Vissa dagar blir det bara en liten tur på ridbanan för att träna något litet och andra dagar blir det långturer i skogen.

vi utgår alltid från att ha roligt när vi rider och ibland kan det bli lite väl galna rundor. Galopprace, svampletande, pladdra på om allt möjligt med ridkompisen, listan kan göras lång med vad vi gör när vi rider ut. Men det är också så att om någon inte känner att de klarar av sin häst så anpassar vi rundan eller hastigheten efter det. Ibland travar vi enbart för att vi fryser, inte för något annat syfte :D

Vissa behöver ha olika mål med ridningen. Andra, som jag, kan absolut inte ha det för att då försvinner glädjen och avkopplingen. Det får man lära sig själv att hitta.

Ibland händer det att vi har ridit ner till ridhuset och ridit dressyr där inne för att sedan på vägen hem rida inom och ta några terränghinder :D
 
Sv: Kravmärkt ryttare som inte längre vill vara det

Tycker du 1 ska va ärlig mot alla dessa hästägare och säga ifrån.Säg att de har faktiskt sårat dig genom att varit så dumma mot dig och aldrig varit nöjda med all hjälp du ställt upp med genom årena.
När du gjort detta kommer axlarna åka upp ett par dm, sedan om ägarna bli sura och griniga får stå för dom, nu är det DIN tur att klaga.

Sedan steg 2 är att gör de du vill nu ett tag framöver, vill du bara rida ut på långturer i sommar så gör du de, ta med en kompis en matsäck och rid och ha det underbart.
Rider du dressyr så rid för en tränare det fick upp min glädje till att träna, när man märker hur man utvecklas och då har man ju massa saker man ska träna på som små läxor tills nästa träningspass=)
 
Sv: Kravmärkt ryttare som inte längre vill vara det

Ridningen ska vara kul.

För att jag ska tycka att det är roligt så krävs det variation.
Jag har små ploj tävlingar som kortsiktiga mål, tex ska jag snart iväg på en galopptävling med min häst :D
Så eftersom vi ska iväg på en "galopptävling" så tränar vi lite galopp och leker helt enkelt att vi är galoppryttare och jockey ;)

Sen hoppar vi lite, ska tex iväg på en P&J i helgen, men väljer hinderhöjder som är lekande lätt och vi skulle väl nästan klara av det med förbundna ögon.

När vi dressyrar så gör vi det för en riktigt bra tränare som jag tycker är rolig att rida för.
När vi dressyrar fokuserar vi inte på speciellt mkt, sist var det focus på mina händer och that´s it.

När jag rider så ibland är jag bara här och nu och tänker inte alls, jag bara gör.
Andra gånger leker vi tex galopp eller drömmer att vi är värsta fina dressyrekipaget tyvärr ser det mkt bättre ut i mina drömmar än irl men vad gör det?
Positiva tankar är bra tankar och jag tror det automatiskt går bättre då :)

Så vad jag vill säga med mitt långa inlägg är väl egentligen att jag tror det är bra att drömma lite, våga göra fel för vad gör det?
Se till att ha roligt helt enkelt för det är faktiskt inte en fråga om liv och död och gör det du tycker är kul! :)

Du har så roligt som man ska ha det med sin häst. Härlig läsning :D
 

Liknande trådar

Ridning Hej. Jag har sökt efter en medryttarhäst då min egen häst gick bort för ett tag sedan. Nu har jag hittat en islandshäst som jag har...
Svar
6
· Visningar
1 403
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 924
Senast: mackan
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 863
Senast: pews1972
·
Dressyr Jag behöver lite inputt och feedback från er duktiga dressyrryttare. Min häst och jag har kört fast litegrann. Hon är en genomsnäll...
Svar
13
· Visningar
3 217
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp