Bukefalos 28 år!

Milosari

Trådstartare
ni som läst mina tidigare trådar kanskle minns att min schäfer drog sönder sitt flexikoppel. sedan dess går hon med vanligt läderkoppel på promenaderna. och hon är skitsur för det. hon går jättesöligt, ska stanna och lukta på ALLT, och värst av allt, vägrar att uträtta sina behov. fast det kanske går om hon får stanna och lukta en bra stund. bara för att sedan mena att hon ska bara gå en meter till. nej, det stället dög inte heller. jo, det här blir bra, snurra snurra snurra. nej jag ångrade mig och står helt stilla. *suck*.

går vi däremot med labben lös så får hon ibland låna hans flexi och då är det inga problem äver huvud taget att springa och skvätta överallt. VARFÖR gör hon så??? :confused: :mad:. kärringhund.

nu är varje promenad ett segt krig, där vi båda vägrar ge oss. jag vill att hon ska kunna välja ett ställe att kissa på och sen gå vidare, hon vägrar. oftast är det jag som ger mig, jag vill ju inte att hon ska behöva vara nödig när hon kommer in :(. vad göra?? funderar nästan på att strunta i allt dumt med flexin och köpa ett nytt, fast med band istället för tråd... :crazy:
 
*ahahaaa* Varför känner jag igen mig! Det där gör vi varje dag :rofl: Fan vad sur man blir... Släpper jag henne så går hon ut i diket och gör vad hon skall göra, men sen så sätter hon av i full galopp och springer framför nosen på den yngre hunden så att hon får spunk. Å när den yngre får spunk så kutar hon lite till å kan lika gärna springa ut på vägen för hon bryr sig inte vart hon springer, bara hon får retas...
 
:D Låter som ni uppskattar era promenader. :angel:

Vilken typ av flexikoppel var det som gick sönder? Det finns ju olika typer. Min pojkväns schäfer hade ett flexikoppel som hade ett tjock nylonband istället för denna tunna runda nylon"tråd" som det är i de flesta flexi. Det kanske funkar bättre till din hund. Nylonbandet är ca 2 cm brett och stark.
 
Prova longeringslina "på rulle". Borde stå emot en hel del kraft! :smirk:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 321
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 668
Senast: machafuko
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 963
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Vet att det finns jätte många trådar om lastning, men hittar inte riktigt rätt i andra trådar, skapar därför en egen. Nu till saken...
Svar
15
· Visningar
1 893
Senast: Anastacia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp