Kriget i Ukraina

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
Vi fortsätter diskutera konflikten här. Slava Ukraini!

Och en påminnelse:
1646654980648.jpeg


Lägg inte ut något olämpligt gällande vårt försvar. Glöm heller inte källkritik som alltid.
 
Vänligen kommentera de länkar som läggs ut, om det inte redan i presentationen är uppenbart vad länken handlar om.

Min lust att klicka på en länk som ser ut som "nåt random på Internet" är rätt låg. Gissar att andra resonerar likadant.
 
Visa bifogad fil 87006
Detta är väl helt nya krav? Inget om att byta regering till en rysk vilket väl var ett krav från början.

Förmodligen lägger man fram ett förslag som ska se bra ut, men som man inte tror den andra parten kommer acceptera. Ett sätt att försöka facilitera lögnen om att man bara värnar om ryssars väl och frihet, samtidigt som man kan driva vidare sin egen agenda.
 
Ja har inte processen för EU-medlemskap speedats upp riktigt ordentligt? Jag har fått det intrycket av rapporteringen från svenska medier.

Det verkar ju så men jag hoppas den inte går för fort. Vi har ju betydliga problem inom landet som måste lösas (rättigheter för HBTQ, Azov-brigaden osv).

Men visst, jag tycker det är bra att de vill bli medlem. Det har ju haft en tydlig kurs mot demokrati de senaste åren.
 
Angående listan över fientliga länder som @Jeffery la ut i sista inlägget i förra tråden. Det där med Taiwan är definitivt suspekt, Ryssland vill uppenbarligen hålla sig vän med Kina och visar tydligt vart Kinas intresse ligger också.

Men det jag tyckte var intressant också var att Sverige och Finland (men däremot Norge) inte fanns med på listan. Speciellt då Ryssland muttrat lite om att vi skulle gå med i NATO eller inte.
Kanske de hoppas på att vi fortsätter hålla oss lite neutrala?
Men varför Norge? Blev lite förvånad där nu när Sverige och Finland inte stod med. (Minns inte om Danmark stod med eller inte, ursäkta.) 🤔
 
När jag läste kravlistan funderade jag pa varför Krimhalvön är sa viktig för Putin och insag att jag nog missat det. Varför vill han ha den?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 039
Senast: Rosett
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 919
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 949
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 280
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp