Kriget i Ukraina

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att man har en stor blogg = stort läsarantal inom vissa ämnen gör inte att det man skriver i bloggen är korrekt. Det betyder bara att man har en framgångsrik blogg med många läsare. Dvs det gör det inte desto mindre viktigt att fortsatt vara källkritiskt, och givetvis finns det betydligt mer tveksamma källor? Det ena utesluter inte det andra.

Det håller jag med om att stor blogg = stort antal läsare inte gör det korrekt. Man bör ha koll på vem/vilka som står bakom, eventuell dold agenda, om den är kunnig inom ämnet och man bör helst kolla upp flera oberoende källor. Men att direkt gapa om tvivelaktighet och gå till attack mot TS... Nu hade ju TS kunnat länka till Expressen, Aftonbladet, SVT eller Svenska Dagbladet om hen skrivit om det några timmar senare bara.
 
Nu har ju dock statsministern hoppat in i en stridsvagn och säger att vi ska gå med i Nato.
Så hon kanske bryter våran neutralitet nu.
Otäck kvinna tycker jag.

Det där är ju inte helt korrekt. Vad hon sagt så sent som idag är att regeringen ska diskutera frågan med alla partier och ska presentera sitt beslut den 13 maj. Vilket sammanfaller med det datum då den finska regeringen också ska presentera sitt beslut i nato-frågan.
 
Det håller jag med om att stor blogg = stort antal läsare inte gör det korrekt. Man bör ha koll på vem/vilka som står bakom, eventuell dold agenda, om den är kunnig inom ämnet och man bör helst kolla upp flera oberoende källor. Men att direkt gapa om tvivelaktighet och gå till attack mot TS... Nu hade ju TS kunnat länka till Expressen, Aftonbladet, SVT eller Svenska Dagbladet om hen skrivit om det några timmar senare bara.
Blev himla tyst nu när det skrevs om på andra ställen.
 
Blev himla tyst nu när det skrevs om på andra ställen.

Jag tror i och för sig inte att det är därför det skulle "bli tyst" (? det är trots allt en helt vanlig tisdagseftermiddag där många av oss är på jobbet) men att invänta rapportering från säkrare källor är ju lite A och O i källkritik, innan man väljer att kommentera ytterligare.
 
Jag tror i och för sig inte att det är därför det skulle "bli tyst" (? det är trots allt en helt vanlig tisdagseftermiddag där många av oss är på jobbet) men att invänta rapportering från säkrare källor är ju lite A och O i källkritik, innan man väljer att kommentera ytterligare.
Ja skyll på det. Du brukar ju flitigt skriva annars när du antagligen är på jobbet.
 
Jag tror inte det blir mer troligt att Ryssland skulle anfalla Sverige, bara för att det visar sig att en reklamkampanj hävdar att vi är nazister (eftersom "nazist" på ryska är samma sak som "icke-rysk" för alla oss andra)
Nu var det iofs inte det jag pratade om men jaja.
 
Ja skyll på det. Du brukar ju flitigt skriva annars när du antagligen är på jobbet.

Men släpp det och sluta tjafsa?
Du kom med osäker källa, folk påpekar, nu kommer samma rapportering från säkrare källor. Det är inte på något vis ovanligt men det är fortfarande bättre att invänta de säkrare källorna. Det finns ingen anledning att vara kränkt eller sur över det.

När jag skriver eller inte är högst varierande och nu var det inte mig personligen som jag tog som exempel, utan forumet i stort.
 
Men släpp det och sluta tjafsa?
Du kom med osäker källa, folk påpekar, nu kommer samma rapportering från säkrare källor. Det är inte på något vis ovanligt men det är fortfarande bättre att invänta de säkrare källorna. Det finns ingen anledning att vara kränkt eller sur över det.

När jag skriver eller inte är högst varierande och nu var det inte mig personligen som jag tog som exempel, utan forumet i stort.
Nu är det ju iofs du som alltid tjafsar. Men det är roligt så fortsätt med det 😄
 
Nu vågar jag påstå att rapporterna igår kväll om en uppstartad Ukrainsk offensiv, framför allt öster om Kharkiv, har både substans och uthållighet - så trots det kommande 9-maj-firandet och alla mål som Putin ville ha uppfyllda till dess, har det plötsligt blivit väldigt jobbigt att vara rysk trupp på ockuperad mark.

Lägger också till att oavsett vad som sägs i media kommer inte Azovstal falla i någon närtid. Det de befinner sig i är ett atombombssäkert bunkerkomplex från Sovjettiden, under det elva kvadratkilometer stora industriområdet där stålverket ligger (2x Södermalms storlek), och är en labyrint med uppgångar lite här och där.
En mardröm att försöka inta. Det är illa nog att inta något i stadsmiljö, men nere i tunnlar kan man inte riktigt spränga sig fram...

Sláva Ukrayíni!
 
Senast ändrad:
Unga ryska män uttalar sig om en eventuell mobilisering i Ryssland,
och vad de tror om sig själva som en soldat.

(jag *tror* det här är filmat i Moskva)

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 040
Senast: Rosett
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 921
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 976
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 280
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp