Kristaller på ridbyxor, hur får man dem att stanna kvar?

Marvin

Trådstartare
Jag har råkat köpa flera par ridbyxor med glittriga stenar som dekoration på olika ställen. De är av olika märken, men alla tappar stenar i olika grad, ett par tappar typ 3 stenar varje gång man sätter sig i bilen. :(:mad:

Nån som har nåt bra tips på hur man kan få dekorationerna att stanna kvar?
 
Man köper ridbyxor utan dekorationsstenar. :angel:

Nä, skämt åsido. Jag vet faktiskt inte, kanske göra egna och verkligen sy dit dom istället för att limma dit?

Ja, sitter och kollar på nya ridbyxor nu, och har faktiskt valt bort flera (assnygga!!) par pga stenar.
De är ju alldeles för små för att sy. Massor med bling i min bil iaf. :p
 
Ja, sitter och kollar på nya ridbyxor nu, och har faktiskt valt bort flera (assnygga!!) par pga stenar.
De är ju alldeles för små för att sy. Massor med bling i min bil iaf. :p
Jag tänkte nog mer på att de borde sitta bättre om de var dit sudda, sen om det i verkligheten inte funkar är ju en annan femma.

Sen tänker jag det borde vara skillnad på stenar som sticker ut mycket eller de som knappt sticker ut?
 
Jag bryr mig inte. Enklast så. ;)
Ridbyxor används hårt och tvättas ofta så man får räkna med att tappa kristaller. Om det ser dumt och ojämnt ut drar jag bara av resten.

Men du kan ju köpa nya stenar och limma fast om det stör dig.
 

Liknande trådar

Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
401
Senast: Fideli
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 272
Senast: Habina
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 891
Senast: hundtant
·
  • Artikel
Dagbok Funderingar kring tvåsamhet fortsätter att ockupera min hjärna till och från. Och det är väl inte så konstigt, för det tar väl ett tag...
Svar
4
· Visningar
1 041
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp