Kristina Warg: ”Det är dags att hålla en omröstning om Ulf Brömster ska få fortsatt förtroende”

Rättssäkerhet, yttrandefrihet, pressetik och straffskalor.
Detta är kanske inte frågor som vanligen behandlas i en ridsportblogg, men den senaste tidens många uppmärksammade fall inom ridsporten har satt dem under lupp.
Själv ser jag samband som jag inte tycker är smickrande för förbundet.
 
Fälttävlanskommitténs medlemmar, förbundskaptenen i samma gren, Brömster och ansvariga i juridiska utskottet borde ha vett att packa ihop å gå hem för egen maskim. De har gjort så mkt fel i olika riktningar i snarlika fall på samma tema att tiden typ står still.
 
Kvittar om Brömster får kicken. Det blir bara någon ny med samma unkna agenda. Så länge det är valberedningen som utser styrelsen så kommer inga förändringar att ske. Det som behövs är en gräsrotsrörelse med samarbete mellan en stor mängd klubbar som tar fram en alternativ styrelse som sedan röstas fram på förbundsstämman.
 
Kvittar om Brömster får kicken. Det blir bara någon ny med samma unkna agenda. Så länge det är valberedningen som utser styrelsen så kommer inga förändringar att ske. Det som behövs är en gräsrotsrörelse med samarbete mellan en stor mängd klubbar som tar fram en alternativ styrelse som sedan röstas fram på förbundsstämman.
Tror tyvärr att det är sant. Och för att göra det så krävs det ett enormt stort arbete och engagemang. Aktiva i klubbarna har nog fullt upp med att bara rodda runt den egna klubben. Tyvärr!!
 
Kvittar om Brömster får kicken. Det blir bara någon ny med samma unkna agenda. Så länge det är valberedningen som utser styrelsen så kommer inga förändringar att ske. Det som behövs är en gräsrotsrörelse med samarbete mellan en stor mängd klubbar som tar fram en alternativ styrelse som sedan röstas fram på förbundsstämman.
Hur tänkte du nu?
Ulf Brömster var inte valberedningens förslag när han blev vald, valberedningen förordade Marjut Sohlman.
 
Sen är det ju frågan hur mycket makt UB har. Han är ju ingen envåldshärskare utan det är väl hela styrelsen som tar de olika besluten. Och sedan bestämmer ju JU och RIN själva. Så att bara peta UB kanske inte hjälper något alls. Det är nog tyvärr många som behöver ersättas för att det ska bli någon skillnad.
 
Hur tänkte du nu?
Ulf Brömster var inte valberedningens förslag när han blev vald, valberedningen förordade Marjut Sohlman.
Hur är det då med resten av styrelsen?
Alltså jag har inte järnkoll men problemen verkar ju fortsätta i oförminskad skala oavsett vilken styrelse det rör sig om då något är ju fundamentalt fel i förbundet. Vi talar om decennier av förlorad tid där förbundet i bästa fall rullat tummarna i värsta fall accepterat skiten. I mina ögon är det inte bara ordföranden som ska få kicken utan hela styrelsen så att man kan få in nytt blod.
 
Hur är det då med resten av styrelsen?
Alltså jag har inte järnkoll men problemen verkar ju fortsätta i oförminskad skala oavsett vilken styrelse det rör sig om då något är ju fundamentalt fel i förbundet. Vi talar om decennier av förlorad tid där förbundet i bästa fall rullat tummarna i värsta fall accepterat skiten. I mina ögon är det inte bara ordföranden som ska få kicken utan hela styrelsen så att man kan få in nytt blod.
I ärlighetens namn var väl just Brömster "nytt blod", han kom främst från ridskoleleden och hade inga gamla kopplingar bakåt så min slutsats är väl att jag inte vet, tyvärr.
 
I ärlighetens namn var väl just Brömster "nytt blod", han kom främst från ridskoleleden och hade inga gamla kopplingar bakåt så min slutsats är väl att jag inte vet, tyvärr.
Ja han personligen men resten av styrelsen? Grejen är ju också att Brömster verkar vara en rätt svag och osäker ledare. Med andra ord om resten av styrelsen sitter i knät på de här traditionerna så har han inte förmågan att göra något åt det.
 
Tyvärr är det väl så att man måste vara väl insyltad för att veta vad som egentligen pågår och är man väl insyltad alltså själv en del av systemet så är man inte intresserad av någon förändring.
Mhm. Det eviga problemet. Men jag tror på transparens och tydlighet utåt, så att man ständigt har gräsrötterna att stå till svars inför.
 
Mhm. Det eviga problemet. Men jag tror på transparens och tydlighet utåt, så att man ständigt har gräsrötterna att stå till svars inför.
Ja transparens hade varit bra. Men det har förbundet aldrig tyckt att de behöver. Vi gör som vi vill och vi vet bäst attityden har varit förhärskande genom åren.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp