Krockar som du har upplevt?

En vän till mig på elcykel krockade med en wallaby (liten känguru) för ett par år sedan. Stora skrubbsår över hela kroppen men ok. Djuret dog tyvärr.
Tror vi körde i ca 10km/h då vi just var framme vid destinationen (jag körde i bil framför min vän på cykeln)

Märklig historia vi skrattar åt idag men just då var det inte så kul
 
En riktigt otäck nästanolycka har jag varit med om. Det var helt mörkt och i en kurva på mötande körfält på en 70-väg står en bil still med ljuset på. Normalt skulle jag bara kört förbi utan att sakta ned speciellt men något känns fel och jag sänker hastigheten till gångfart, tio kilometer i timmen kanske. När jag kommer nära ser jag att på min vägbana står en hel familj, två vuxna och två barn, och pratar med personen i bilen. Samtliga mörkklädda, föräldrarna rejält berusade och reagerade inte alls på att jag kom.

Snacka om änglavakt, hade jag inte fått den där obehagliga känslan hade jag smällt rakt in i allihop, inte en chans att jag hade hunnit se dem i tid om jag kört i normal hastighet. Får fortfarande kalla kårar när jag tänker på vad som kunde hänt.
Jösses :nailbiting:
 
För övrigt har jag ALDRIG använt den förutom en gång när jag skulle ta mig ur bilen och råkade lägga armen på den av misstag :o:D Sambon sa "bra då vet du att den funkar iaf".
Jag råkade komma åt tutan inne i avlämningshallen i polishuset, vid arresten. Tydligen finns det nån oskriven regel där som innebär att "tuta=bråk i bilen, hjälp behövs!". Lite pinsamt när det kom ca 17 arrestvakter /poliser springande 🙈
 
Jag har blivit påkörd en gång, jag cyklade och skulle över en rondell. Visade tydligt att jag skulle svänga, vet som bilförare att det ofta är svårt att veta var cyklister tänker ta vägen vid den korsningen. Sneglar bakåt, ser att bilen som är på väg ut kör sakta så jag uppfattar det som att hem ser mig och är på väg att stanna. Det gjorde hen inte :meh: det gick som tur var så sakta så bara cykeln blev skadad, jag klarade mig!
 
Jag råkade komma åt tutan inne i avlämningshallen i polishuset, vid arresten. Tydligen finns det nån oskriven regel där som innebär att "tuta=bråk i bilen, hjälp behövs!". Lite pinsamt när det kom ca 17 arrestvakter /poliser springande 🙈

Vi har haft bussar (Volvo) som tutar i svängar. Skitroligt när man kör i en rondell eller svänger in mot en hållplats. Man får ju sätta händerna i vädret för att visa att man inte är helt galen.
 
Har vart med busskrock i låg hastighet. Var på den tiden jag gick i gymnasiet och bodde utanför Skara och då hem till mig då gick två busslinjer. Detta skedde på eftermiddags tid, gick mer bussar än vanligt då alla ska hem från skolorna. Just den tiden jag åkte (har för mig va 15.35, minns det än) så avgår 3st bussar samtidigt som jag kan ta hemmåt linje 103 och två stycken 158 med olika resväg men samma slutstation. Bussarna åkte alltid nästan jämt på synk 103 som stod längst fram i följd av 158orna bakom, jag bruka ta en av 158orna den som gick just i mitten. En dag, så lyckades min 158 komma före 103an, inga problem egentligen det är skitsamma vilken som rullar först. Precis efter lämnat stationen så finns ett övergångställe, och min buss fick stanna för en gånggängare. Bam! Känns som föraren tvärnitar! Tänker inte på det, föraren kunde blitt överraskad av gånggängaren, men sen hörs det "Han körde in i mig!". Ehh? Va? Sen kikade jag bak och bakrutan på Volvon var borta, oehörd tur var en fredag så va lite folk i bussen så ingen fick glas på sig. Vi forsätter att åka till nästa hållplats för bussarna, där stannar min buss till och 103an. Min förare vill bestämt få väg sin buss till verkstad och sen tycker vi alla ska hoppa in i 103an (de som ska med 158 får väl möta upp annan buss., tror jag det var). När kommer av bussen och ser den andra, ser halva front rutan är krossad. Är det mycket bättre?? Nåväl jag vill bara hem. Så åker med 103an 2st hållplatser till och där kommer "bussgarage ansvarig" och byter buss med oss, så 103an till verkstaden och nya bussen som gick som 103 vidare hem. 😅
 

Liknande trådar

Kropp & Själ "Du är duktig på att jobba och ställer upp på även konstiga arbetsuppgifter. Vi är båda nöjda med dig. Därför kommer det låta konstigt...
Svar
19
· Visningar
2 970
Senast: Avalbane
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
18 868
  • Låst
Gravid - 1år Lite bakgrund för den som orkar: http://www.bukefalos.com/threads/oense-om-bodelning-tingsratten.1313257/ Är långt och komplicerat så...
104 105 106
Svar
2 102
· Visningar
330 829
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har nu kört på vägen som kallas slingerbulten till och från jobbet i 4½ månad. Den vägen är onekligen en annorlunda upplevelse, för...
Svar
0
· Visningar
439
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp