Krocktest för hjälmar

B

**BORTTAGEN**

Med tanke på vilka läskiga olyckor som händer ibland där hjälmar spricker, funderar jag på vilken modell/märke av hjälm som är säkrast. Finns det några oberoende test gjorda på detta? Liknande de test som man gör på bilar, krocktester.
 
Det spelar egentligen ingen roll om dom spricker, sålänge dom skyddat huvudet först.
På sätt och vis är det ju ganska bra, då garanteras att inga fortsätter använda sin hjälm efter att man slagit i skallen.
 
Klart det spelar roll om den spricker, då får ju huvudet mindre skydd från den sekund hjälmen börjar spricka upp. Har du inte läst tråden om ridolyckan inne på senior? Den hjälmen sprack, men konsekvenserna blev ändå mycket stora.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
520
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: MimmiNO
·
Fordon Vad gör man? Tänker antingen tunna men fodrade vantar med skinn eller liknande för bra grepp i handen. Blir väldigt kall om händerna...
2
Svar
20
· Visningar
1 104
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 539
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp