Hittade den här länken, som passar in i tråden och kanske kan hjälpa någon som inte redan vet förstås. 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så länge ingen drar över en katt.Orkar inte söka längre efter en mer passande tråd,
men jag behöver skriva ur mig lite.
Ni känner alla till uttrycket "dra alla över en kam", som allt för många numera misshandlar till "dra alla över en kant"
Nu har någon högre makt genmodifierat det genmodifierade uttrycket, och givit oss följande:
"dra alla över en katt"
Djurskyddsföreningen, var är ni? - jag kräver aktion!
Alltså både felaktigheten i själva uttrycket samt att folk tror att det är någonting positivt?!Passande att denna tråd kom upp! Igår såg jag någon som fick beröm och applåder för att vara en ”ögonkännare” (ögontjänare).
Två fel skulle kunna bli ett rätt, ögonkännare borde betyda att någon är kunnig på ögon och det är ju positivt .Alltså både felaktigheten i själva uttrycket samt att folk tror att det är någonting positivt?!
Alltså både felaktigheten i själva uttrycket samt att folk tror att det är någonting positivt?!
Två fel skulle kunna bli ett rätt, ögonkännare borde betyda att någon är kunnig på ögon och det är ju positivt .![]()
Min bror som länge sa "hack jo ett noll" när han som barn försökte vara ball och dra till med ett "fuck you, asshole"
Pekfinger i luften och allt![]()
Kan man verkligen säga ”missförstå mig rätt”? Jag hör det ofta och förstår inte riktigt. Ska jag missförstå dig på rätt sätt? Säger man så?
Är det inte lika bra att säga ”förstå mig rätt”?
Det har vi till och med haft en tråd omKan man verkligen säga ”missförstå mig rätt”? Jag hör det ofta och förstår inte riktigt. Ska jag missförstå dig på rätt sätt? Säger man så?
Är det inte lika bra att säga ”förstå mig rätt”?
Haha, ungefär som en gammal pojkväns lillasyster som hört "fucking annoying" och började säga "fucking onion"!Min bror som länge sa "hack jo ett noll" när han som barn försökte vara ball och dra till med ett "fuck you, asshole"
Pekfinger i luften och allt![]()