Krokodiltårar och andra uttryck som används felaktigt!

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Javan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 783
  • Visningar Visningar 62 785
Orkar inte söka längre efter en mer passande tråd,
men jag behöver skriva ur mig lite.

Ni känner alla till uttrycket "dra alla över en kam", som allt för många numera misshandlar till "dra alla över en kant"

Nu har någon högre makt genmodifierat det genmodifierade uttrycket, och givit oss följande:
"dra alla över en katt"

Djurskyddsföreningen, var är ni? - jag kräver aktion!

Orkar inte söka längre efter en mer passande tråd,
men jag behöver skriva ur mig lite.

Ni känner alla till uttrycket "dra alla över en kam", som allt för många numera misshandlar till "dra alla över en kant"

Nu har någon högre makt genmodifierat det genmodifierade uttrycket, och givit oss följande:
"dra alla över en katt"

Djurskyddsföreningen, var är ni? - jag kräver aktion!
Så länge ingen drar över en katt.

Ett ex kunde aldrig lära sig skillnaden mellan stöldbegärlig och stöldbenäglig (som jag inte ens tror är ett riktigt ord?) så jag fick alltid rätta med att nej *valfri pryl* är fortfarande inte benägen att stjäla sig själv. Han sa också en släp och ett spik

Liknande trådar

Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 808
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 630
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så... 4 5 6
Svar
115
· Visningar
13 112
Senast: LelleLilla
·
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara... 24 25 26
Svar
515
· Visningar
42 420
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka