Kronofogden=betalningsanmärkning?

Wysiwyg

Trådstartare
Hjäääääälp!! Håller på att brisera här. Betalar ALLTID mina räkningar i tid och har en enda gång fått ett brev från inkassoföretag, höll på att dö då. Nu har jag fått brev från KRONOFOGDEN över en obetald parkeringsavgift och jag har noll minne av påminnelser?? Fick den för en timme sedan och har betalat.

Kommer jag få en betalningsanmärkning nu? 😭
 
Hjäääääälp!! Håller på att brisera här. Betalar ALLTID mina räkningar i tid och har en enda gång fått ett brev från inkassoföretag, höll på att dö då. Nu har jag fått brev från KRONOFOGDEN över en obetald parkeringsavgift och jag har noll minne av påminnelser?? Fick den för en timme sedan och har betalat.

Kommer jag få en betalningsanmärkning nu? 😭

Nej, vågar jag lova? Även Kronofogden skickar väl en del påminnelser innan man får anmärkning.
 
Nej, vågar jag lova? Även Kronofogden skickar väl en del påminnelser innan man får anmärkning.
Nej det gör de inte. Skriver du på delgivningskvittot så får du en anmärkning utan påminnelse eller så. Man får skriva typ att man bestrider för att man betalat. Men eftersom TS betalat direkt så ska det inte vara nån fara.
 
Hjäääääälp!! Håller på att brisera här. Betalar ALLTID mina räkningar i tid och har en enda gång fått ett brev från inkassoföretag, höll på att dö då. Nu har jag fått brev från KRONOFOGDEN över en obetald parkeringsavgift och jag har noll minne av påminnelser?? Fick den för en timme sedan och har betalat.

Kommer jag få en betalningsanmärkning nu? 😭
Om du känner dig osäker och orolig kan du ju ringa dem och säga att du betalt och fråga om de kan se betalningen när den kommit in.
 
Hjäääääälp!! Håller på att brisera här. Betalar ALLTID mina räkningar i tid och har en enda gång fått ett brev från inkassoföretag, höll på att dö då. Nu har jag fått brev från KRONOFOGDEN över en obetald parkeringsavgift och jag har noll minne av påminnelser?? Fick den för en timme sedan och har betalat.

Kommer jag få en betalningsanmärkning nu? 😭

Nej du får ingen anmärkning. Skriv ett mail till Kronofogdens infomail med ärendenr och att du betalat fakturan.
De stämmer då av med inkassobolaget att pengarna kommit in och då går det ut ett mail till dig att ärendet avskrivs☺️ Ingenting syns någonstans efter att det är nedlagt.
 
Jag var med om liknande i höstas.

Betala, skriv under och skicka in (att jag inte bestred fakturan). Jag ringde även både inkassobolaget samt kronofogden för att få allt bekräftat att det var löst.
Inga anmärkningar kan förväntas av detta.
Men betalar man inte i detta skede går ju processen vidare.
 
Hjäääääälp!! Håller på att brisera här. Betalar ALLTID mina räkningar i tid och har en enda gång fått ett brev från inkassoföretag, höll på att dö då. Nu har jag fått brev från KRONOFOGDEN över en obetald parkeringsavgift och jag har noll minne av påminnelser?? Fick den för en timme sedan och har betalat.

Kommer jag få en betalningsanmärkning nu? 😭

Jag har gjort samma.

Är du osäker ring upp dem så hjälper de dig. Du har inte fått någon anmärkning eller kommer att få.

Min parkeringsavgift skulle ha kostat typ 30 kr men istället slutade den på nånstans över 700 kr.

K'änslan med brev från kronofogden känns alltid hemskt oroligt iallafall.
 
Hjäääääälp!! Håller på att brisera här. Betalar ALLTID mina räkningar i tid och har en enda gång fått ett brev från inkassoföretag, höll på att dö då. Nu har jag fått brev från KRONOFOGDEN över en obetald parkeringsavgift och jag har noll minne av påminnelser?? Fick den för en timme sedan och har betalat.

Kommer jag få en betalningsanmärkning nu? 😭
Nej inte om du betalar direkt
 
Däremot får en som ringer KFM för en registerfråga, upplysning att du har eller har haft ett ärende hos KFM.

Kan spela roll vid t ex ansökan om hyreslägenhet etc.
Gäller det även om man är den som försöker få in pengar? Jag har ju rent krasst ett ärende hos KFM men det är jag som vill ha betalt. :mad:
 
Hjäääääälp!! Håller på att brisera här. Betalar ALLTID mina räkningar i tid och har en enda gång fått ett brev från inkassoföretag, höll på att dö då. Nu har jag fått brev från KRONOFOGDEN över en obetald parkeringsavgift och jag har noll minne av påminnelser?? Fick den för en timme sedan och har betalat.

Kommer jag få en betalningsanmärkning nu? 😭
Nej. Jag förmodar att du fick en anmodan att betala och inte en upplysning om fastställd skuld.
Har du Enskild firma räknas du som näringsidkare och då är vägen till fastställd skuld hos KF i många fall "kortare" än som vanlig privatperson (även om det rör privatpersonsärende, man skiljer ju inte på person och företag som enskild firma-innehavare), kan vara värt att notera. Men betalar man inom angiven tid när man får anmodan om att betala så är det inga som helst problem framåt.
Nej, vågar jag lova? Även Kronofogden skickar väl en del påminnelser innan man får anmärkning.
Nu är det ju inte kronofogden som "delar ut" anmärkning utan kreditupplysningsbolagen. Så det är kreditupplysningsföretagen som avgör vad som är anmärknings-värdigt. Det brukar ju dock vara fastställd skuld eller till och med obetald fastställd skuld. Att kronofogden säger "hej, du har det här att betala" är inte en fastställd skuld, dock.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 384
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 154
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 897
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp