Kronofogden=betalningsanmärkning?

Vilken information skulle jag ha nytta av där?
Jag har funderat på det men inte känt någon motivation till att ta UC.
Numera efter några misstag så kontrollerar jag även med Tingsrätter och Hyresnämnder där personerna tidigare har bott.
Man ser t ex alla krediter som personen har sökt.
 
Vi hade under ett års tid en väldigt dålig brevbärare och mycket post kom helt enkelt aldrig fram. Det som kom regelbundet hade man ju koll på men det var väldigt mycket som gick till inkasso och en del som gick till KF.
Under den tiden tog vi både nytt billån och bytte kreditkort utan problem
Mitt postnummer byttes för ett tag sen och jag råkade ut för samma sak eftersom det på vissa ställen inte gick att skriva det nya ”för att det inte fanns”. De flesta företag verkar dock ha lyckats lösa det så att posten kom fram även om de hade det gamla postnumret utom ett där de påstod att det ska ha kommit både fakturor och inkasso (där båda företagen var i samma koncern…) utan att jag fått något alls. Jag var enormt upprörd över att två fakturor jag inte fått hamnat hos kronofogden men det var ju bara att betala eftersom de hävdade att jag fått dom. Nu beställer jag aldrig saker på faktura om det inte går att logga in och se fakturorna någonstans också förutom att få saker på mailen eller via post.
 
Mitt postnummer byttes för ett tag sen och jag råkade ut för samma sak eftersom det på vissa ställen inte gick att skriva det nya ”för att det inte fanns”. De flesta företag verkar dock ha lyckats lösa det så att posten kom fram även om de hade det gamla postnumret utom ett där de påstod att det ska ha kommit både fakturor och inkasso (där båda företagen var i samma koncern…) utan att jag fått något alls. Jag var enormt upprörd över att två fakturor jag inte fått hamnat hos kronofogden men det var ju bara att betala eftersom de hävdade att jag fått dom. Nu beställer jag aldrig saker på faktura om det inte går att logga in och se fakturorna någonstans också förutom att få saker på mailen eller via post.
Här var hela byn ute och bytte post i ett helt år 🤦‍♀️
Tekniken var inte densamma då men nu har jag ska fakturor som går som e-faktura och köp på internet gör jag enbart via klarna.

Vi hade både de som sa att de skickat 2 påminnelser, son inte heller dök upp. Och de som skickade direkt till KF.
Jag var mest arg för att det blev så mycket extrakostnader. Så nöjd med brevbärarna som varit efter denne. 🙌
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 384
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 893
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
708
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 732
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp