Kronofogden=betalningsanmärkning?

Och nu när jag tänker på det är det fordonsskatten jag inte betalt. Var så sker på att jag lagt upp betalningen men tydligen inte, hittar det inte i internetbanken. Gud jag dör av skam/dumhet. :banghead:

Nåja, ta det lite lugnt. Det är ett misstag. Inte oförmåga eller ovilja. Det händer. Inte alla, men ibland.

MEN - dubbelkolla. Du kan ha fått körförbud på bilen, och då behöver pengarna gå igenom hela systemet innan körförbudet hävs. Att köra en bil med körförbud tror jag inte bättrar på situationen.
 
Nåja, ta det lite lugnt. Det är ett misstag. Inte oförmåga eller ovilja. Det händer. Inte alla, men ibland.

MEN - dubbelkolla. Du kan ha fått körförbud på bilen, och då behöver pengarna gå igenom hela systemet innan körförbudet hävs. Att köra en bil med körförbud tror jag inte bättrar på situationen.

Perfekt, bra input, tack! Gud.. Oh well, vad göra..
 
Andas. Det är inte jordens undergång. Möjligen, på sin höjd, lite pinsamt (om en tycker om att vara noggrann med sina betalningar).

För mig i stil med att ha låtit kjolfållen haka fast i strumpbyxlinningen på väg genom konferenslokalen. Typ.

Nä absolut men det är ju pinsamt då det bara är slarv och inte oförmåga. Hade det inte synts någonstans är det väl sak samma men att ha varit i kronofogdens händer ser ju så otroligt dåligt ut i alla sammanhang, typ banklån och för hyresvärdar som du skrev. Att det öht syns om man letar gör mig väldigt stressad..

Bilen står i alla fall inte som märkt med körförbud enligt transportstyrelsens hemsida. Planerar att ringa och dubbelkolla också.
 
Nä absolut men det är ju pinsamt då det bara är slarv och inte oförmåga. Hade det inte synts någonstans är det väl sak samma men att ha varit i kronofogdens händer ser ju så otroligt dåligt ut i alla sammanhang, typ banklån och för hyresvärdar som du skrev. Att det öht syns om man letar gör mig väldigt stressad..

Bilen står i alla fall inte som märkt med körförbud enligt transportstyrelsens hemsida. Planerar att ringa och dubbelkolla också.

Det kommer inte att dyka upp i några kreditupplysningar. Det är otroligt få som tar sig tiden att sitta i 127 personers telefonkö till KFM för att efterhöra registerfråga.

Och du behöver inte tatuera det i pannan, om du inte absolut vill. KFM som myndighet betraktat är väldigt hjälpsamma och vänliga, tillmötesgående. Sedan är det inte roligt att tvunget behöva vara i deras register p g a svårigheter i livet. Men det är inte så hemskt att ha glömt att du behöver känna dig stressad över det.
 
Nä absolut men det är ju pinsamt då det bara är slarv och inte oförmåga. Hade det inte synts någonstans är det väl sak samma men att ha varit i kronofogdens händer ser ju så otroligt dåligt ut i alla sammanhang, typ banklån och för hyresvärdar som du skrev. Att det öht syns om man letar gör mig väldigt stressad..

Bilen står i alla fall inte som märkt med körförbud enligt transportstyrelsens hemsida. Planerar att ringa och dubbelkolla också.
Jag fattar verkligen stressen. Jag hade DÖTT om det hände mig. Får typ panik om jag någon gång missar så att det behöver komma en påminnelse. Har väl hänt typ 1 gång, men bara tanken ger mig rysningar :laugh:

(Menar alltså inte att du borde skämmas, men bara igenkänning på känslan)
 
Jag fattar verkligen stressen. Jag hade DÖTT om det hände mig. Får typ panik om jag någon gång missar så att det behöver komma en påminnelse. Har väl hänt typ 1 gång, men bara tanken ger mig rysningar :laugh:

(Menar alltså inte att du borde skämmas, men bara igenkänning på känslan)

Ja det är inte roligt. Oh well. Finns ju inget att göra åt saken nu.

Fattar ju dock att det är ett lyxigt problem jag har att skammen och ångesten är det värsta..
 
Nä absolut men det är ju pinsamt då det bara är slarv och inte oförmåga. Hade det inte synts någonstans är det väl sak samma men att ha varit i kronofogdens händer ser ju så otroligt dåligt ut i alla sammanhang, typ banklån och för hyresvärdar som du skrev. Att det öht syns om man letar gör mig väldigt stressad..

Bilen står i alla fall inte som märkt med körförbud enligt transportstyrelsens hemsida. Planerar att ringa och dubbelkolla också.
Vi hade under ett års tid en väldigt dålig brevbärare och mycket post kom helt enkelt aldrig fram. Det som kom regelbundet hade man ju koll på men det var väldigt mycket som gick till inkasso och en del som gick till KF.
Under den tiden tog vi både nytt billån och bytte kreditkort utan problem
 
Ja det är inte roligt. Oh well. Finns ju inget att göra åt saken nu.

Fattar ju dock att det är ett lyxigt problem jag har att skammen och ångesten är det värsta..
Jag har råkat ut för samma sak, betalade en räkning lite lite för sent, fick en påminnelse en tid senare som jag struntade i (brukar heta att man ska bortse från påminnelsen om man nyligen betalat) och då gick påminnelseavgiften till KF. Jag ringde med gråten i halsen till min kompis som fick lugna ner mig och förklara det där med att vara registrerad med ärende är inte alls detsamma som att ha en anmärkning. Det har inte påverkat mig alls i alla fall, jag har gjort en kreditupplysning på mig själv och där står det inget.
 
Nä absolut men det är ju pinsamt då det bara är slarv och inte oförmåga. Hade det inte synts någonstans är det väl sak samma men att ha varit i kronofogdens händer ser ju så otroligt dåligt ut i alla sammanhang, typ banklån och för hyresvärdar som du skrev. Att det öht syns om man letar gör mig väldigt stressad..

Bilen står i alla fall inte som märkt med körförbud enligt transportstyrelsens hemsida. Planerar att ringa och dubbelkolla också.
Jag har hyrt ut massor med lägenheter och jobbat åt många olika hyresvärdar, och jag har aldrig varit med om att någon ringer till KFM för registerfrågor. Man gör en UC el dyl.
 
Jag har råkat ut för samma sak, betalade en räkning lite lite för sent, fick en påminnelse en tid senare som jag struntade i (brukar heta att man ska bortse från påminnelsen om man nyligen betalat) och då gick påminnelseavgiften till KF. Jag ringde med gråten i halsen till min kompis som fick lugna ner mig och förklara det där med att vara registrerad med ärende är inte alls detsamma som att ha en anmärkning. Det har inte påverkat mig alls i alla fall, jag har gjort en kreditupplysning på mig själv och där står det inget.
Min pappa fick en räkning på 1kr som gick till kronofogden. Han var antagligen dement på slutet och hade ingen koll. Personligen kan jag tycka att såna småsummor inte borde gå vidare. Liksom 60kr påminnelseavgift, att skicka det till Kronofogden är fult tycker jag.
 
Jag har hyrt ut massor med lägenheter och jobbat åt många olika hyresvärdar, och jag har aldrig varit med om att någon ringer till KFM för registerfrågor. Man gör en UC el dyl.

Nja, jag och många privata gör. Just för att det kan sättas i system att dra det till max utan anmärkning. Även om jag får pengarna till slut kostar det för mycket tid om vederbörande gör samma med mig. Tackat nej till ett par st p g a detta och har haft en på halsen (köpte fastigheten med dylik boende i).
 
Jag hade en sak som gick vidare (företaget o jag var i konflikt), men jag betalade o orkade inte tjafsa mer. När jag sen hamnade i en bakgrundskontroll trodde jag att det skulle synas men icke sa nicke. Jag ringde till KFM också o frågade men de hade ingenting på mig.
 
Jag har hyrt ut massor med lägenheter och jobbat åt många olika hyresvärdar, och jag har aldrig varit med om att någon ringer till KFM för registerfrågor. Man gör en UC el dyl.
Jag ringer KFM och Skatteverket.
Jag vill inte ha problem.
Jag har inget avtal med UC.
 
Jag ringer KFM och Skatteverket.
Jag vill inte ha problem.
Jag har inget avtal med UC.
Att göra en kreditupplysning är att rekommendera då du kan se en del viktig information där som inte KFM och Skatteverket lämnar ut uppgifter om. Du behöver ju inte ha avtal med UC, det finns ju en hel hög med andra leverantörer som man kan använda utan avtal.
 
Att göra en kreditupplysning är att rekommendera då du kan se en del viktig information där som inte KFM och Skatteverket lämnar ut uppgifter om. Du behöver ju inte ha avtal med UC, det finns ju en hel hög med andra leverantörer som man kan använda utan avtal.
Vilken information skulle jag ha nytta av där?
Jag har funderat på det men inte känt någon motivation till att ta UC.
Numera efter några misstag så kontrollerar jag även med Tingsrätter och Hyresnämnder där personerna tidigare har bott.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 297
Senast: escodobe
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
602
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 701
Senast: Ava22
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 185
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp