Kronoinspektör

Har vi någon här som jobbar som kronoinspektör?
Jag har sökt jobb som kronoinspektörsaspirant och vill gärna veta mer om hur det är, arbetstider, lön osv :)
Min svåger och svägerska har jobbat som det. Som jag har förstått det ett mycket omväxlande jobb, både kontor och ute på fält. Båda har efter några år pluggat vidare inom myndigheten, och den ena har efter 20 år bytt till nytt jobb på Skatteverket. Den andra är kvar på Kronofogden och ska forska inom något ämne där, dock med bibehållen lön. Så verkar finnas många vägar vidare om man efter några år känner för att lära sig nytt eller mer. Bägge tjänar bra.
 
Min svåger och svägerska har jobbat som det. Som jag har förstått det ett mycket omväxlande jobb, både kontor och ute på fält. Båda har efter några år pluggat vidare inom myndigheten, och den ena har efter 20 år bytt till nytt jobb på Skatteverket. Den andra är kvar på Kronofogden och ska forska inom något ämne där, dock med bibehållen lön. Så verkar finnas många vägar vidare om man efter några år känner för att lära sig nytt eller mer. Bägge tjänar bra.

Det låter intressant, tack! :)
 
Min svåger och svägerska har jobbat som det. Som jag har förstått det ett mycket omväxlande jobb, både kontor och ute på fält. Båda har efter några år pluggat vidare inom myndigheten, och den ena har efter 20 år bytt till nytt jobb på Skatteverket. Den andra är kvar på Kronofogden och ska forska inom något ämne där, dock med bibehållen lön. Så verkar finnas många vägar vidare om man efter några år känner för att lära sig nytt eller mer. Bägge tjänar bra.
googlade statistik och medellönen ligger på 29000. Inte jättebra...
 
En vän jobbade som det innan. En sak som man kanske inte tänker på är att det finns mycket tragedier bakom händelserna. Visst förekom det hot men väldigt mycket mer psykisk ohälsa än hot.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 154
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: niardasp
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
302
Senast: VLMF
·
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 335
Senast: Mois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp