Kronoinspektör

Har vi någon här som jobbar som kronoinspektör?
Jag har sökt jobb som kronoinspektörsaspirant och vill gärna veta mer om hur det är, arbetstider, lön osv :)
Min svåger och svägerska har jobbat som det. Som jag har förstått det ett mycket omväxlande jobb, både kontor och ute på fält. Båda har efter några år pluggat vidare inom myndigheten, och den ena har efter 20 år bytt till nytt jobb på Skatteverket. Den andra är kvar på Kronofogden och ska forska inom något ämne där, dock med bibehållen lön. Så verkar finnas många vägar vidare om man efter några år känner för att lära sig nytt eller mer. Bägge tjänar bra.
 
Min svåger och svägerska har jobbat som det. Som jag har förstått det ett mycket omväxlande jobb, både kontor och ute på fält. Båda har efter några år pluggat vidare inom myndigheten, och den ena har efter 20 år bytt till nytt jobb på Skatteverket. Den andra är kvar på Kronofogden och ska forska inom något ämne där, dock med bibehållen lön. Så verkar finnas många vägar vidare om man efter några år känner för att lära sig nytt eller mer. Bägge tjänar bra.

Det låter intressant, tack! :)
 
Min svåger och svägerska har jobbat som det. Som jag har förstått det ett mycket omväxlande jobb, både kontor och ute på fält. Båda har efter några år pluggat vidare inom myndigheten, och den ena har efter 20 år bytt till nytt jobb på Skatteverket. Den andra är kvar på Kronofogden och ska forska inom något ämne där, dock med bibehållen lön. Så verkar finnas många vägar vidare om man efter några år känner för att lära sig nytt eller mer. Bägge tjänar bra.
googlade statistik och medellönen ligger på 29000. Inte jättebra...
 
En vän jobbade som det innan. En sak som man kanske inte tänker på är att det finns mycket tragedier bakom händelserna. Visst förekom det hot men väldigt mycket mer psykisk ohälsa än hot.
 

Liknande trådar