krossad linfrö?

T

torra

Hejsan! Jag har hört och läst att det är bra att ge hästar linfrö. Men vart får man tag på det i större förpakningar än de som finns i mataffärerna? (ej linfrökaka)

/kram :bow:

Sv: krossad linfrö?

Jag har köpt 10 kg i kartong på Granngården.

Fast nu såg jag ju att du ville ha krossat, detta är hela frön...

hej!
ett litet tips bara! kontrollera att din häst verkligen behöver linfrö som tillskott!
bara en onödig utgift annars!

ska du ge "råa" linfrö och inte pellets, glöm inte att förvälla dom i hett vatten! annars kan inte hästen tillgodose se sig dem och det kan bildas giftiga ämnen i hästens tarm

lycka till med din pålle!

Det där var inte till mig, va?

För att svara på ett visst inlägg, använd svarsknappen i just det inlägget.:idea:

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
634
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 266
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 055
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
563
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka