Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

krossad linfrö?

T

torra

Hejsan! Jag har hört och läst att det är bra att ge hästar linfrö. Men vart får man tag på det i större förpakningar än de som finns i mataffärerna? (ej linfrökaka)

/kram :bow:

Sv: krossad linfrö?

Jag har köpt 10 kg i kartong på Granngården.

Fast nu såg jag ju att du ville ha krossat, detta är hela frön...

M

Midori

hej!
ett litet tips bara! kontrollera att din häst verkligen behöver linfrö som tillskott!
bara en onödig utgift annars!

ska du ge "råa" linfrö och inte pellets, glöm inte att förvälla dom i hett vatten! annars kan inte hästen tillgodose se sig dem och det kan bildas giftiga ämnen i hästens tarm

lycka till med din pålle!

Det där var inte till mig, va?

För att svara på ett visst inlägg, använd svarsknappen i just det inlägget.:idea:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5543 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Kor
Lantbruksdjur Hejsan, funderar på att skaffa kor om något år! Men vill även ha getter/får och hästar. Det enda jag vill vet just nu är hur stor...
Svar
3
· Visningar
553
Hästvård Nelly har ett överben en bit under framknäet fram, troligen orsakat att att hon slagit sig. Jag upptäckte det för ca 5 veckor sedan, det...
Svar
0
· Visningar
318
Hästvård Hej! Mina fina häst skadade sig svårt i hagen i påskas. Hon har två lager muskler krossade på/i rumpan. Stort som en större handflata...
Svar
5
· Visningar
473
Hästvård Tänkte bara spåna om någon här har några idéer. Min häst hostar aldrig på hösten/vintern när han står inne på box på halm och äter hö...
Svar
12
· Visningar
650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mitt dag schema
  • Övergång till fisk?
  • Vad gör vi? Del CXXXV

Hund, Katt, Andra Djur

• Ledsen hund
  • hundvattenflaska