krossad linfrö?

T

torra

Hejsan! Jag har hört och läst att det är bra att ge hästar linfrö. Men vart får man tag på det i större förpakningar än de som finns i mataffärerna? (ej linfrökaka)

/kram :bow:
 
Sv: krossad linfrö?

Jag har köpt 10 kg i kartong på Granngården.

Fast nu såg jag ju att du ville ha krossat, detta är hela frön...
 
Sv: krossad linfrö?

hej!
ett litet tips bara! kontrollera att din häst verkligen behöver linfrö som tillskott!
bara en onödig utgift annars!

ska du ge "råa" linfrö och inte pellets, glöm inte att förvälla dom i hett vatten! annars kan inte hästen tillgodose se sig dem och det kan bildas giftiga ämnen i hästens tarm

lycka till med din pålle!
 
Sv: krossad linfrö?

Det där var inte till mig, va?

För att svara på ett visst inlägg, använd svarsknappen i just det inlägget.:idea:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: mily
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
716
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Förmodligen inte men chansar ändå på att någon stött på ett bra alternativ. Jag har aldrig kunnat vänja mig vid bettskena har haft tre...
Svar
5
· Visningar
383
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp