Krypningar i ben och vandrande smärta

Sporthorse

Trådstartare
Vad kan der vara som till och från ger mig krypningar/stickningar i benen och igår hade jag även jätteont i vänster fotled, som idag gick över till höger fotled i stället.
Har även haft ont i knä och häl från ingenstans i ett helt dygn.

Järnbrist har jag haft samt bra men lågt blodtryck.
Några idéer?
 
Googla på Restless legs och se om symptomen stämmer på dig. Om de gör det, boka tid på VC. Restless legs blir sämre av järnbrist, och extra järn är en av metoderna för att lindra besvären.

Äter du någon medicin? Viss medicin kan ge hemska myrkryp i benen.
 
Googla på Restless legs och se om symptomen stämmer på dig. Om de gör det, boka tid på VC. Restless legs blir sämre av järnbrist, och extra järn är en av metoderna för att lindra besvären.

Äter du någon medicin? Viss medicin kan ge hemska myrkryp i benen.
Nej jag äter ingen medicin men ska googla på restless legs
 
Googla på Restless legs och se om symptomen stämmer på dig. Om de gör det, boka tid på VC. Restless legs blir sämre av järnbrist, och extra järn är en av metoderna för att lindra besvären.

Äter du någon medicin? Viss medicin kan ge hemska myrkryp i benen.
Stämde bra, det är tydligen vanligt i slutet av graviditeten och jag har fått barn för 3,5 månader sedan så kanske blev kvar sen dess.
Kryper och drar i benen i skrivande stund hela vägen upp till höften. Alltid på natten.
 
Stämde bra, det är tydligen vanligt i slutet av graviditeten och jag har fått barn för 3,5 månader sedan så kanske blev kvar sen dess.
Kryper och drar i benen i skrivande stund hela vägen upp till höften. Alltid på natten.

Det låter väldigt klassiskt ja. För mig kommer det och går i perioder. Min kroniska anemi gör inte saken bättre direkt :meh:
 
Det låter väldigt klassiskt ja. För mig kommer det och går i perioder. Min kroniska anemi gör inte saken bättre direkt :meh:
Så jobbigt, har svårt att somna när det drar som värst. Jag ska be dom kolla järnvärdet igen för det här inte kollats sen förlossningen.

Får du någon medicin mot det här?
 
Så jobbigt, har svårt att somna när det drar som värst. Jag ska be dom kolla järnvärdet igen för det här inte kollats sen förlossningen.

Får du någon medicin mot det här?

Nej, det får jag inte. Inte mer än järninfusioner, men de är ju för min anemi och inte mina krypningar fast krypningarna blir bättre när jag fått järnet. Så det är bra. För mig blir det värre när jag är trött sent på kvällen.

Be dem kolla både järnvärdet och järndepåerna. Depåerna kan vara tomma även om värdet är högt.
 
Så jobbigt, har svårt att somna när det drar som värst. Jag ska be dom kolla järnvärdet igen för det här inte kollats sen förlossningen.

Får du någon medicin mot det här?

Jag har så fast oftast rätt milt. Jag blir också kokhet om fötterna kvällstid. Så att andra kan känna det utifrån.
Jag måste alltid smörja fötterna med fet kräm innan sömn. Då kryper och bränns det mindre. Är det riktigt illa blöter jag bomullsstrumpor och sover med. Jag tycker inte det nu är så illa att jag behöver medicin. Äter redan så många för annat och undviker gärna mer.
Har en vän som blöter handduk och lägger runt fötterna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har de senaste veckorna dragit på mig en ny åkomma. Mitt ena ben börjar från ingenstans göra ont. Det känns som en pulserande smärta...
Svar
4
· Visningar
1 140
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag är född med en svagare och kortare vänster sida. Jag har aldrig brytt mig om inlägg osv utan bara kört på och jag har aldrig haft...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: Lilla
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp