Kuddfodral 38x38 hur stor innerkudde?

nickan1

Trådstartare
Jag har fått ett jättefint kuddfodral med hästmotiv som är 38x38 cm. Vad blir lämplig storlek på innerkudden? Har sett i lite olika, funderar på 35x35 men riskerar det att bli för litet och liksom inte fylla ut? Har också sett innerkuddar på 37x37 men är rädd att en sån blir för stor. Nån som brukar göra kuddofdral själv och vet vad som är lämpligt? Har bara hittat på nätbutiker annars kunde jag tagit med kuddfodralet till en affär och frågat men det är lite svårt nu.
 
Jag vill ha dem rejält fyllda, så jag hade valt en större kudde, alt en vanlig huvudkudde för att få den fluffig och fin.
 
Håller med @Lovisaleonora , en mindre kudde blir för tunn. Annars kan du ju köpa lösvadd (eller slakta billiga kuddar från tex Jysk) och lägga i löst i den så den blir så tjock som du vill ha en. Jag antar att det är en dekorationskudde som inte behöver tvättas så ofta och då funkar ju det.
 
40x40 är väl ett standardmått, det hade jag tagit. Jag hade inte köpt mindre kudde än kuddfodralets storlek.
 
Jag har fått ett jättefint kuddfodral med hästmotiv som är 38x38 cm. Vad blir lämplig storlek på innerkudden? Har sett i lite olika, funderar på 35x35 men riskerar det att bli för litet och liksom inte fylla ut? Har också sett innerkuddar på 37x37 men är rädd att en sån blir för stor. Nån som brukar göra kuddofdral själv och vet vad som är lämpligt? Har bara hittat på nätbutiker annars kunde jag tagit med kuddfodralet till en affär och frågat men det är lite svårt nu.

Du ska ha en kudde som är större än fodralet. Om fodralet är 38x38 hade jag tagit en kudde på 40x40.
 
Håller med @Lovisaleonora , en mindre kudde blir för tunn. Annars kan du ju köpa lösvadd (eller slakta billiga kuddar från tex Jysk) och lägga i löst i den så den blir så tjock som du vill ha en. Jag antar att det är en dekorationskudde som inte behöver tvättas så ofta och då funkar ju det.

Ja precis en dekorationskudde blir det. Ja det var ju smart tanke kanske att slakta billiga kuddar.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 097
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 547
Senast: Ajda
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 390
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 828
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp