Kür-musik?

Gnapp

Trådstartare
Jag vet inte om det är borde ligga under allmänt eller häst, men vi testar här:
Om jag vill bygga ihop en kür, med musik, vilka lagar och regler är det egentligen som kickar in? Dels antar jag att jag egentligen inte får ladda ner musik från Spotify (eller motsvarande) till ett spår jag kan leka med. Och dels antar jag att jag formellt sett inte får klippa och klistra som jag vill utan att musikens upphovsrättshavare ger tillåtelse.
Å andra sidan får jag väl göra vad jag vill så länge jag leker på min kammare, men var går gränserna? Får jag visa upp resultatet på Facebook? Hur funkar det på tävlingar egentligen - jag utgår från att världseliten faktiskt får göra det de gör med sin musik, men de som rider kür t ex i svår klass WE, hur gör ni?
Att STIM vill ha pengar för musik spelad under sportevenemang vet jag (se https://www.stim.se/sv/priser-och-sarskilda-villkor-musik-under-sportevenemang t ex, jag utgår från att det kickar in under en kür) så det är mer specifikt vad som gäller om man klipper sönder någons musik och klistrar ihop den på tvären jag funderar över.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 784
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 067
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ "Jag älskar dig" till någon jag verkligen tycker om t ex. pojkvän, partner, sambo osv. Jag har aldrig kunnat säga det, istället blir det...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 624
Senast: ii-ssa
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik
  • Tälta med hund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp