M

momaroria

hello! jag ska göra min första kür, bara på klubbnivå på skoj. dess nivå kommer att vara på LC/LB/LA. jag har en ganska pigg häst, med ganska springig takt. när han går lugnt är takten jättefint, tycker jag, men annars är det katastrof! vill gärna ha en lite pampigare musik, men är rädd att det kommer att se ut som om jag rider ikapp med musiken.:confused: klasiskt går inte. :angel: ingen som vet nån bra musik, med bra takt, många taktbyten, inte för snabb.. :bow:
tack!
 
Sv: kür

asså dt hade nog vart rätt ballt t en häst som det passade på, men denna e inte riktit sån.. nån har sagt att ja ska ha massa abba, för dt e samma takt i vissa låtar, men jag vet inte.
 
Sv: kür

ragge skrev:
hårdrock????:banana: :banana: :banana: förlåt!!!kände mig bara tvungen...:o :o

ÅH:love: ... den enda låten jag hittat takt till min lilla skrutt fia var Minus Celsius med Backyard... faktiskt lite häftigt med nån sån låt om man ska rida Kür nån gång...

Annars slår jag oxå ett slag för filmmusik... kan ju vara både pampig och häftig... en nordsvensk/fjording korsning som vi hade med på en kadrilj gick kanon till MI... skithäftigt...
 
Sv: kür

jo.. men ja hade inte tänkt betala jättemkt för musiken.. är bara en engångsgrej på klubbnivå.. hade tänkt köpa nån kür- / kareoker skiva. filmmusik har jag inte sett så mkt av på kareoker.. nån som har nån bra skiva/ låtar så får ni gärna skicka. skicka ett pm så får ni min msn
 
Sv: kür

haha ;) jag har inga musiktips :P men däremot kan jag ge dig ett annat tips :) om du har en lite stressad häst så kan du ju välja att lägga halten precis vid grinden så vinner du kanske några poäng :D haha hade bra! :)
 
Sv: kür

Everytime we touch med Escada, (heter hon så?) jättebra takt tkr jag. :D;) :angel:
 
Sv: kür

:bow: tack för de tipsen. finns det inget mer man kanske borde tänka på? inga fler musiktips? :bow:
 
Sv: kür

Jag har hittat många 60tals låtar som är helt kanon, alla låtar går att använda till ngn gångart, rörelse men vissa är mer lämpade för vissa sektioner i ett program.. om du är duktig klipp och klistra!
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 040
Senast: AbCdE
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår red jag min första ridlektion på ridskolan och jag undrar vad jag har gett mig in på. Hästen jag fick var en liten ponny. Han var...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 682
Senast: Hoarfrost
·
Dressyr Med "de lättaste klasserna" här menat LC:1-LB:3, för storhäst. Tycker mig ha observerat en utveckling i den riktningen, bara under den...
2
Svar
21
· Visningar
3 840
Senast: Lobelia
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 658
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp