Kuk-bredband.

Riley

Trådstartare
Ursäkta världens mest konstruktiva rubrik, men jag blir så jävla trött.

Jag hat Telias mobila bredband och det fungerar aldrig någonsin. Har full signalstyrka men noll kbps på nedladdning eller bad det nu heter, ofta runt 10kpbs på upp. Tipset jag fick à. Telia var artat ställa in så att den bara kör på 3G, det har det ståth på hela tiden och beror alltså inte på det. Kunde också köpa en ny sådan usb-grej vilket jag gjort till noll nutta.

Egtersom kundtjänsten tydlugen inte har fler förslag, har ni några ideer? kan det vara för fel och vad göt jag åt det?
Bor i centrala Falun och tycker inte det han bero på att jag saknar täckning heller.

Ursäkta våldtäkt på svenska språket men skriver från mobilen, är sjukt irriterad och orkar inte rätta.
 
Sv: Kuk-bredband.

Gå in i en Telia-butik och testa om det funkar där, om det inte funkar - be dom visa hur man löser problemet.
 
Sv: Kuk-bredband.

Min idé är att du säger upp skiten. Hatar mobilt bredband with a vengeance. Det fungerar aldrig som utlovat iaf enligt min erfarenhet.
 
Sv: Kuk-bredband.

Kan förresten tillägga att jag testat usb-grejen på andra datorer också, så det beror inte på min dator.

Zaga: Det var en kille på Teliabutiken som sa att det "säkert berodde på usbn". Men ja, jag får plocka mig med sakerna diti morgon och fråga.

Thek: Hade gjort direkt om det inte vore för att jag dels har bindningstid och dels måste ha ett mobilt bredband, tyvärr, pluggar distanskurser och är ofta hemifrån. Jag förväntar mig ju ingen superhastighet eller täckning 5 mil ute i Lapplands skogar typ, men tycker att det minsta man kan begära är att inte få "sidan kan inte visas" 23 timmar om dygnet...
 
Sv: Kuk-bredband.

Har för övrigt Halebop på mobilen som väl går i Telias nätverk och det fungerar ju, inte för att jag vet om det säger något men.
 
Sv: Kuk-bredband.

Mitt mobila telenorbredband gör samma ibland! För ca 1år sedan höll jag på att bli knäpp! Fick adressen till en sida som mättehastigheten men det gick så långsamt att den inte ens gick att ladda och när den funkade mätte den hastigheten till mellan 0.3-1,5 kb/s (eller hur det skrivs) beroende på vad den kände för för tillfället, hastigheten ska egentligen ligga på 7,2mb/s

Det gick över efter några månader men ofta blir det dippar när det tar TVÄRstopp ett tag och ofta får jag starta om datorn för att få det att lossna, när det var som värst spelade det dock ingen roll vad jag än gjorde. Har inte fått något svar på vad som hände, bara att det inte skulle vara så :grin:
 
Sv: Kuk-bredband.

Åh, jag har också fått liknande fantastiska svar. "Ja, något fel är det ju". Åh fan.

Nu har det i alla fall kommit igång... ett par minuter åt gången. Och ibland tar det fem minuter att ladda en vanlig sida.
Fick för övrigt ett förslag till från någon ny på supporten som gick ut på att inaktivera alla ev. övriga anslutningar på nätverksinställningar, vilket jag gjort, och det gjorde ju ingen skillnad alls. Suck.
 
Sv: Kuk-bredband.

Jag hat Telias mobila bredband och det fungerar aldrig någonsin.
Problemet ligger nog i USB-dongeln, Telias mobila bredband lirar som det ska (typ) för rätt många andra inklusive mig. (Problem är det i princip bara just när uppkopplingen växlar mellan HSDPA / UMTS / GPRS vilket alltid betyder paus i trafiken.) Min dator brukar också bli litet förvirrad om man har både 3G och WLAN aktiva samtidigt.
Om du kollat att dongeln inte funkar med andra datorer heller så låter det rätt givet imho - reklamera i butiken. Ta gärna, som Zaga skrev, med datorn till butiken och visa om du kan.
 
Sv: Kuk-bredband.

Fast Telia lovar ju inte att du får 7,2mb/s direkt i dongeln, däremot UPP TILL 7,2mb/s.
Sen fungerar mobilt bredband som så att om du bor i ett område där du och 25 andra personer har Telias mobila bredband, så får ni dela på hastigheten. Du får inte upp till 7,2mb/s själv, om du inte är helt ensam om att använda mobilt bredband just där du bor.
Den förklaringen fick jag av Telia, när jag var helt vansinnig på min dongel och för att jag hade apdålig hastighet på den.
 
Sv: Kuk-bredband.

Med tanke på att jag haft två olika/helt nya USB-grejer så har jag svårt att tro att det är där problemet sitter. Möjligen kan jag tänka mig att det är något med SIM-kortet, men det hävdar dock supporten att det säkert inte är.
 
Sv: Kuk-bredband.

Tja du bor i ett ställe som ska ha bra täckning och visar det i programmet så är det ju bra
Det kan ju även vara så att det finns störningar i närheten eller om man bor i ett betonghus att armeringsjärnet stoppar signalerna
Det man kan testa är två saker

1. Telia brukar skicka med en Y koppel, dvs Dongel till två USB, detta är för att om dångel får får lite ström

2. Testa att koppla in en typ 1-2 meter USB kabel och placera dongel vid fönstret eller andra ställen i lägenheten.

Kolla sedan på bredbandskollen och se om du ens kan göra ett test och se vilken hastighet du kommer upp till
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp