Kul julklapp

Zetronis

Trådstartare
Tänkte köpa en” julklapp” till en person som inte firar jul, så kanske inte en regelrätt klapp då utan en lite mer kombinerad tack för hjälpen-födelsedagspresent-uppskattningsgrej. Personen ifråga är av manligt kön och har alltid funnits där för mig som en bror och klippa.
Jag är dålig på att visa uppskattning och är inte så bra på att hitta på saker till just present, tycker jag själv men har nu kommit på något lite roligt.

Han är nämligen en rymdnörd och jag tänkte att jag skulle ge honom ett litet teleskop så han kan kika ut lite.
Dock bor människan i lägenhet och har hus på vardera sida om sin byggnad. Vet inte om det är okej? Gör jag honom en genant otjänst med denna roliga present? Tänkte om grannarna tror att han vill kika på dom?

Någon som vet om någon som har teleskop och bor i lite mer befolkade områden?

Eller vad annars kan man hitta på?

Fördelen med att personen inte firar jul är ju att jag kan vänta på mellandags och januari-rean!😋
 
Tänkte köpa en” julklapp” till en person som inte firar jul, så kanske inte en regelrätt klapp då utan en lite mer kombinerad tack för hjälpen-födelsedagspresent-uppskattningsgrej. Personen ifråga är av manligt kön och har alltid funnits där för mig som en bror och klippa.
Jag är dålig på att visa uppskattning och är inte så bra på att hitta på saker till just present, tycker jag själv men har nu kommit på något lite roligt.

Han är nämligen en rymdnörd och jag tänkte att jag skulle ge honom ett litet teleskop så han kan kika ut lite.
Dock bor människan i lägenhet och har hus på vardera sida om sin byggnad. Vet inte om det är okej? Gör jag honom en genant otjänst med denna roliga present? Tänkte om grannarna tror att han vill kika på dom?

Någon som vet om någon som har teleskop och bor i lite mer befolkade områden?

Eller vad annars kan man hitta på?

Fördelen med att personen inte firar jul är ju att jag kan vänta på mellandags och januari-rean!😋
Det finns väl andra platser att kika ifrån utanför lägenheten?
 
Hej!

Jag är gift med en rymdnörd så jag frågade honom om råd. Han säger att de flesta små teleskopen är väldigt dåliga och inte riktigt värda besväret men att det går att hitta små som också är bra men att prisen på dem vanligtvis är höga. Att titta från lägenheten kan vara sådär bra, mycket pga all light pollution som gör att man ser sämre. Men är det mindre är det ju bara att ta med sig det ut någonstans där det är mindre ljus, så går det ju bättre att titta.
Sen beror det ju på hur stort ens intresse är och hur van man är att använda teleskop också.

Han hälsar att beroende på teleskopet kan säkert din vän se månen och kanske lite planeter (som små prickar). I jämförelse har vi tittat på Saturnus i min makes väldigt stora teleskop och det var väldigt litet - men vi kunde se ringarna runt planeten (supercoolt!). Så med ett litet teleskop, beroende på kvalitet, kan man kanske se dem som prickar helt enkelt.

Här är en bra affär för teleskop https://www.astroshop.eu hälsar min man :). Om du återkommer med budget, vännens intresse (vad kan du tänka dig att han vill se) samt hens kunskapsnivå så kan min man rekommendera något specifikt om du vill :).
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 714
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 863
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 870
Senast: jemeni
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp