Bukefalos 28 år!

P

piggis_83

\"kulbett\"

Vill höra era erfarenheter o åsikter om ett sk kulbett. Vet inte om det finns något annat namn på detta bett, men tänk er ett 3-delat som är delat ännu fler ggr, så det blir "kulor" av hela bettet :)
Hur trivs era hästar med det?
 
Re: \"kulbett\"

Menar du detta?

förra medryttar pållen hade det, en ganska stark fjording.
Tyckte d funka bra på honom....

Det heter i så fall "Watterfordbett"
 
Re: \"kulbett\"

Om det är ett waterfordbett du menar så rids min häst på det då och då. Hon funkar jätte bra på det iallafall
 
Re: \"kulbett\"

Jag har bara dåliga erfarenheter av det bettet. Red en fjording när jag yngre som hade ett sådant bett och jag tyckee att det blir en sågningsprincip med bettet, samt hästen blir hård och osamarbetsvillig i munnen, trots en mjuk och följsam hand.
 
Re: \"kulbett\"

saken e ju att alla hästar e olika...
ett bett som passar bra och funkar på en häst kanske e katastrof på en annan...

d enda du kan göra e ju att prova på din pålle...
kolla och se om du kan låna ett nånstans om du inte vill köpa...
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
871
Senast: Linda_A
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 092
Senast: tuaphua
·
Övr. Katt Vet att det inte finns någon helt allergisäker ras så det behöver inte diskuteras. Däremot vill jag gärna höra om era åsikter och...
Svar
16
· Visningar
1 138
Senast: DarkInNight
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
800
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp