Kulltråden-från löp till valp 2

Det är så jag trodde de flesta gjorde, men då gör denna uppfödaren på eget vis av någon anledning helt enkelt :)
Vissa raser är stora och tunga och ligger väl lätt ihjäl sina valpar - kan det vara en sådan ras tro ? och det finns väldigt klumpiga raser, där passning verkar vara väldigt vanligt.
Själv sover jag oftast gott hela nätter när valpningen väl är över och hittills har mamma-hundarna tagit väl hand om sina valpar och ingen extra vaksamhet ha behövts :)
 
Tjock ,lat o bekväm? Japp,men ack så söt 🥰
26589
 
Ni som prog.testar era tikar inför parning eller gör utstryk, gör ni det hos veterinär eller är det någon som testat progtest för hemmabruk? Tänkte om dom ens funkar och är värda att prova? Det är ju en väldans skillnad i kostnad om man ska testa tidigt och många gånger. Men om dom är osäkra så finns ingen anledning att testa. Tänkte som ev komplement för att se när det börjar stegra så kan man åka till veterinär och göra test. Men man är ju rädd att det ska vara försent om hemmatesten inte är tillförlitliga. Erfrarenheter? :)

Testet jag hittat är från
https://k9protection.se/k9
 
Ni som prog.testar era tikar inför parning eller gör utstryk, gör ni det hos veterinär eller är det någon som testat progtest för hemmabruk? Tänkte om dom ens funkar och är värda att prova? Det är ju en väldans skillnad i kostnad om man ska testa tidigt och många gånger. Men om dom är osäkra så finns ingen anledning att testa. Tänkte som ev komplement för att se när det börjar stegra så kan man åka till veterinär och göra test. Men man är ju rädd att det ska vara försent om hemmatesten inte är tillförlitliga. Erfrarenheter? :)

Testet jag hittat är från
https://k9protection.se/k9
Ganska värdelösa
 
4 veckor sedan första parningen. Ingen aning om det tagit sig eller ej, speciellt inte eftersom tiken brukar bli skendräktig. De kommande veckorna blir spännande :)
 
Ni som prog.testar era tikar inför parning eller gör utstryk, gör ni det hos veterinär eller är det någon som testat progtest för hemmabruk? Tänkte om dom ens funkar och är värda att prova? Det är ju en väldans skillnad i kostnad om man ska testa tidigt och många gånger. Men om dom är osäkra så finns ingen anledning att testa. Tänkte som ev komplement för att se när det börjar stegra så kan man åka till veterinär och göra test. Men man är ju rädd att det ska vara försent om hemmatesten inte är tillförlitliga. Erfrarenheter? :)

Testet jag hittat är från
https://k9protection.se/k9
På mentorns tik som har tysta löp och står från dag ett funkar de rätt bra.
Jag lyckas inte få dem att fungera speciellt bra, men det kan vara användarfel, jag skulle behöva köra några löp bara för att få in tekniken (plastremsan har rätt vassa kanter och vovvorna har rätt små vulvor, så jag har varit rädd att göra dem illa).
Jag TROR att man kan ha hjälp av dem, men det bästa är nog en säker hane.
 
Lutar åt att det blir ultraljud här. Bulan försvann lika fort som den kom verkar det som. Vecka 4 + 5 dagar nu. Visst borde man kunna veta nu bara genom att titta på tiken? Jämför med foton på henne innan parning och ser ingen skillnad alls.

Före:
 

Bifogade filer

  • 6820B5BD-2BD9-413E-8AFC-A0A1F81DC734.png
    6820B5BD-2BD9-413E-8AFC-A0A1F81DC734.png
    524,8 KB · Visningar: 29
Lutar åt att det blir ultraljud här. Bulan försvann lika fort som den kom verkar det som. Vecka 4 + 5 dagar nu. Visst borde man kunna veta nu bara genom att titta på tiken? Jämför med foton på henne innan parning och ser ingen skillnad alls.

Före:
Tiken min hane parade va uppfödaren inte säker på om hon va dräktig fören hon röntgades 2 veckor innan beräknad valpning.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur vet man att tiken har slutat löpa? Min tik fick sitt första riktiga löp för 2 veckor sen, hon slutade blöda efter ca 9 dagar och nu...
Svar
5
· Visningar
493
Senast: LaMagia
·
Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
381
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Min tik började löpa (första löpet) den 16/1. Efter tio dagar slutade hon blöda. Nu nästan en månad efter löpet började så har...
Svar
10
· Visningar
606
Senast: Dillen
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 381
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp