Kulltråden-från löp till valp 2

På torsdag är det två veckor kvar tills valparna flyttar. Ska bli skönt :) Båda två är tingade till bra hem.

Nu börjar folk oj:a sig över huuuuur jag kan skiljas från valparna.

Det är plättlätt: de kissar och bajsar överallt och jag får städa valphage innan och efter jobb. Bara det gör att de är lätta att släppa :D
 

Bifogade filer

  • D75250C7-5226-4AB7-A6EE-724C79062452.jpeg
    D75250C7-5226-4AB7-A6EE-724C79062452.jpeg
    265,9 KB · Visningar: 57
@kolblakkur Folk verkar inte fatta hur jobbigt det är med valpar, dessutom så ville mamma hund inget hellre än att slippa de små monstrena när de passerat fem -sex veckor.. Jag tyckte dessutom jag inte gjorde annat än städa, mata, och släppa in och ut dom i trädgården sista tiden.

Jag tyckte inte att det praktiska var så jobbigt (kanske för att våra bodde ute i hundgården på dagtid sista veckorna?) men det EMOTIONELLA KAOSET runtomkring hade ingen förvarnat mig om :laugh:
Först skulle tiken bli dräktig, sedan skulle hon hålla sig frisk och pigg under dräktigheten, sedan skulle hon överleva valpningen, valparna skulle överleva valpningen, valparna skulle utvecklas fint och fortsätta må bra, tiken skulle fortsätta må bra och vara frisk, sedan skulle man försäkra sig om att hemmen man trott var bra verkligen var så bra som man trodde och sedan skulle alla valpar gå igenom besiktningen innan man äntligen kunde lämna över en stor del oro och ängslan över deras små liv till de nya familjerna :D
Ja, jisses.
 
Jag tyckte inte att det praktiska var så jobbigt (kanske för att våra bodde ute i hundgården på dagtid sista veckorna?) men det EMOTIONELLA KAOSET runtomkring hade ingen förvarnat mig om :laugh:
Först skulle tiken bli dräktig, sedan skulle hon hålla sig frisk och pigg under dräktigheten, sedan skulle hon överleva valpningen, valparna skulle överleva valpningen, valparna skulle utvecklas fint och fortsätta må bra, tiken skulle fortsätta må bra och vara frisk, sedan skulle man försäkra sig om att hemmen man trott var bra verkligen var så bra som man trodde och sedan skulle alla valpar gå igenom besiktningen innan man äntligen kunde lämna över en stor del oro och ängslan över deras små liv till de nya familjerna :D
Ja, jisses.
Slipper en hel del av det där då vi är fodervärdar :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur vet man att tiken har slutat löpa? Min tik fick sitt första riktiga löp för 2 veckor sen, hon slutade blöda efter ca 9 dagar och nu...
Svar
5
· Visningar
463
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Min tik började löpa (första löpet) den 16/1. Efter tio dagar slutade hon blöda. Nu nästan en månad efter löpet började så har...
Svar
10
· Visningar
564
Senast: Dillen
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 234
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Är äntligen i livet där jag kan skaffa valp igen (schäfer). Har kontakt med en uppfödare som planerar att para deras tik med en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 582
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp