Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sex pluttar på 2½ timme. Hälften av varje, och alla sju mår bra!
49143011_2215421321841730_2419577179185610752_n.jpg
 
Jag har på allvar börjat titta på hanar. Till Helga slötittar jag mest. Hon är mer makens projekt och han känner hennes sidor på ett djupare plan iom träningen.
Jag kikar mer till vår kommande leasingtik. Parning planeras efter årskiftet 2020. Om mer än ett år :laugh:
Men jag har hittat en hane där kombon till stor del kommer få samma stam som Mamma Mu.
 
Troligtvis kör jag till hanen imorgon annars blir det helt säkert onsdag. Det är skönt att ha Salle till hjälp för att se om hon är villig eller ej. Han vill kliva på idag och Impa står. Hanen bor typ 4 timmar bort så inget man kör på chans hur som helst.

Var iväg och gjorde spermaprov på Salle idag med. Enligt veterinären så såg det bra ut och ur den synvinklen finns inga hinder för parning. Så går tiken igenom hälsobesiktningen när hon löper försöker vi igen.
 
Vi har rullat in på v.4 och idag är det dags för ultraljud... jag är stensäker det ligger kakor i magen men bara för det kommer det säkert eka tomt i magen. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 839
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 125
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 649
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 052
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp