Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar var Helgas löp har tagit vägen :confused:
Tänk om vi missat det! Hon ska inte paras förens på nästa löp men det får inte skjuta för mycket på det då vi ska para en leasingtik under våren. Den raringen löper som ett klockverk så där har vi bra koll och jag vill inte ha kullar som överlappar.

Helga har bara löpt en gång hos oss så vi vet egentligen inte hur hon löper.
Till leasingtiken hittar jag huuuuuur många hanar som helst och eftersom jag ska spara en så har jag utslagsröst. Herregud, vem ska jag välja? :love:

Helga är svårare. Lägre index och mer hund begränsar antalet lite mer.
Vad skönt att ha lite att välja på :) Det är inte så i min ras tyvärr.
 
Vad skönt att ha lite att välja på :) Det är inte så i min ras tyvärr.

För ena tjejen ja. Hon har många saker som gör henne flexibel. Skyhögt index, hälften ovanlig importlinje och en stadig mentalitet.

Helga är svårare. Bygger på många bra, kända Svenska linjer men gör att det Svenska utbudet minskar. Hon är mycket hund vilket gör att man inte vill överdosers vissa bitar och så ska indexet bli bra. Utlänska hanars index blir oftast för dålig så vi vill helst inte nyttja en sådan på första kullen.
 
Nakenmage :eek:

51413130_2010585899062004_6466450821818089472_n.jpg


Minst ett litet valphjärta pickar på för fullt där inne :love:
Ser fram emot valpbilder :)
 
Påvägen hem från jobbet fick jag reda på att Fenna hade satt igång, stoppad av polisen blev man också för rutinkoll.
Mitt i allt försökte jag förklara att jag grinar över att min hund har börjat med att trycka ut sina valpar och att jag inte grinar för jag blev stoppad haha.
 
I teorin är det sisådär 1½ vecka kvar så i helgen ska hon plockas ner, till veckan duschas och sen är vi inne på sluttampen :love:

I praktiken kan hon i princip valpa redan till veckan eftersom de inte behagade "para med publik" :meh: så något exakt parningsdatum finns inte och hon stod som gjuten redan från dag 8 och fram tills hon gick ur höglöp den luringen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 937
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 132
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 669
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 065
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp