Bukefalos 28 år!

Lampan

Trådstartare
I dag såg jag kulorna på min 5 månaders hund när han låg på rygg
Dom sitter uppe vid snoppen
Vid vilken ålder hamnar dom på "rätt plats"? (Stor ras)
Om man kan se två kulor betyder det att båda ramlar ner?
 
I dag såg jag kulorna på min 5 månaders hund när han låg på rygg
Dom sitter uppe vid snoppen
Vid vilken ålder hamnar dom på "rätt plats"? (Stor ras)
Om man kan se två kulor betyder det att båda ramlar ner?

Testiklar som ligger fel (inte i pungen) syns inte, de ligger uppe i bukhålan. Det som du ser på snoppen är svällkropparna. Testiklarna ska normalt finnas på plats från några veckors ålder men det är inte ovanligt att de ramlar ner senare (upp mot 8 månader). Att ingen finns på plats vid 5 månaders ålder är tyvärr inget gott tecken och sannolikt kommer hunden bli krypt (dvs en eller båda testiklarna finns kvar i bukhålan). Mot detta gör man normalt ingenting, men cancerrisken ökar något och det finns de som hävdar att krypta hundar är mer översexuella än andra. Vill man, så kastrerar man hunden. Den ska ju ändå inte avlas på.
 
Tack för svar
Nu hittade jag hans kulor i pungen
Väldigt va dom va små
Bli dom större, jag har sett småhundar med mycket större?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 717
Senast: Krumben
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
912
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 783
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp