Kung Tulles fantasihund.

KungTulle

Trådstartare
På en chat där man spelar olika personer i en fantasyvärld (jättekul för övrigt). Har jag en roll som äger en jättestor svart hanhund :).

I min fantasi ser den hunden ut som en sorts blandning mellan rottweiler, irländsk varghund och grand danois. Lite som hundarna i sagan om "Elddodet" ni vet hunden som hade ögon "stora som Rundetorn!" :D

Orsaken till att jag skriver denna tråd är att jag på skoj suttit och kollat igenom till salu annonser med bilder för att se om sådana hundar finns!

Jag lade märke till att de flesta blandisar mest består av typ a/ stor blandis (schäfer/dobermann/bordercollie/rottweiler)

och typ b/ liten blandis (pappillon/dvärpudel/shi-tzu)

Inga alls korsningar med irländare eller grand danois!

Har ni sett/äger/ägt hundar som liknar min fantasihund berätta! Om vilka raser etc som varit inblandade. Hur hunden var etc :)

Min fantasihund är:

a/ jättestor
b/svart
c/ raggig kort päls
d/ rottisliknande huvud
e/bärnstensgula ögon
d/hanhund

OBSERVERA! Jag har definitivt inte tänkt skaffa mig någon riktig hund efter min fantasihundsbeskrivning... :D

/Kung Tulle
 
Det kanske inte behövs nån blandis, det låter rätt mycket som en riesenschnauzer tycker jag! :D
 
Ha ha, jag tänkte precis på en Reisenschnauzer jag med, och sen fick jag se på ditt svar! :D :D :D

Ingen risenägare här inne va!? :angel:
 
tycker också riesen..
eller kanske
bouvier des flandres, svart terrier
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
6 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp