Kungafamiljen

stjarnhimmel

Trådstartare
Den senaste tiden har det stått en del i tidningarna om Vicorias och Sofias kommande barn och förlossningar.

Själv är jag inte speciellt intresserad. Jag förstår inte varför jag ska engagera mig i någons liv som jag inte känner.

Men uppenbarligen läser ju en hel del dessa artiklar.

Nu undrar jag- ni som gör det- vad är det som är intressant?
Ni som gillar kungafamiljen- hur kommer det sig?
 
Den senaste tiden har det stått en del i tidningarna om Vicorias och Sofias kommande födslar.

Själv är jag inte speciellt intresserad. Jag förstår inte varför jag ska engagera mig i någons liv som jag inte känner.

Men uppenbarligen läser ju en hel del dessa artiklar.

Nu undrar jag- ni som gör det- vad är det som är intressant?
Ni som gillar kungafamiljen- hur kommer det sig?

Jag gillar kungafamiljen, tycker dom gör ett bra jobb. Följer dock inte allt runt om dom slaviskt.
 
Den senaste tiden har det stått en del i tidningarna om Vicorias och Sofias kommande barn och förlossningar.

Själv är jag inte speciellt intresserad. Jag förstår inte varför jag ska engagera mig i någons liv som jag inte känner.

Men uppenbarligen läser ju en hel del dessa artiklar.

Nu undrar jag- ni som gör det- vad är det som är intressant?
Ni som gillar kungafamiljen- hur kommer det sig?

Jag är ointresserad, min farmor hade prinsessan Madeleine på kylskåpet eftersom hon var så söt.
 
jag har ett annat svar
För mig är det lika intressant med varje barn som föds, oavsett om det är i kunglighet eller här på buke ( tex) det ena är väl kanske mer öppet sas än det andra. men varje barn är ett mirakel i sig ( tycker jag då)
Omständigheterna kan vara olika både sett till massmedier, eller hur det kunnat bli, men för mig är det nog ändå så att varje familj , hur den än ser ut, velat haft detta barn, och jag blir GLAD när det går vägen, likväl som jag blir ledsen de gånger det inte gör det...
 
Det enda som möjligen intresserar mig med kungafamiljen är att det ska bli intressant att se hur det går för barnen medan de växer upp. Victoria hade det ju tufft när hon växte upp, men iom att hon är äldre än mig så är det inget som jag direkt kunnat följa "live". Det är ju inte direkt något vanligt Svensson-liv att växa upp i ett kungahus och är ju även annorlunda mot hur andra kändisbarn växer upp, barn till kända föräldrar, men som ändå inte har hela kunglighets-bubblan runt sig. Så för mig är kungahuset mer som ett psykologiskt och socialt experiment rörande kungabarnens uppväxt :D
 
jag har ett annat svar
För mig är det lika intressant med varje barn som föds, oavsett om det är i kunglighet eller här på buke ( tex) det ena är väl kanske mer öppet sas än det andra. men varje barn är ett mirakel i sig ( tycker jag då)
Omständigheterna kan vara olika både sett till massmedier, eller hur det kunnat bli, men för mig är det nog ändå så att varje familj , hur den än ser ut, velat haft detta barn, och jag blir GLAD när det går vägen, likväl som jag blir ledsen de gånger det inte gör det...

Givetvis önskar jag att det går bra men det gör jag för varje blivande mor. Dock gör kungafamiljens privilegierade ställning från födseln mig obehaglig till mods.

Att önska att vi hade ett annat styrelsesätt gör inte att jag önskar olycka över någon person.
 
Den senaste tiden har det stått en del i tidningarna om Vicorias och Sofias kommande barn och förlossningar.

Själv är jag inte speciellt intresserad. Jag förstår inte varför jag ska engagera mig i någons liv som jag inte känner.

Men uppenbarligen läser ju en hel del dessa artiklar.

Nu undrar jag- ni som gör det- vad är det som är intressant?
Ni som gillar kungafamiljen- hur kommer det sig?

För att förstora frågeställningen:

Varför finns det "skvallertidningar" över huvud taget?
Kungafamiljens väntade barn är ju inte de enda som omskrivs. Det är amerikanska artisters graviditeter, förhållanden och uppbrott, svenska "kvasikändisar" (jag syftar på sådana som deltagit i olika doku-såpor och liknande) med flera.

Tydligen finns det en stor hunger bland "svensson" att läsa om dessa människors liv.
Varför?
Ingen aning.

Själv bryr jag mig inte värst mycket om varken den ena eller den andra "kändisen" men kungafamiljen är ju representativa i det de gör.
De är ju inte kvasikändisar heller, utan innehar offentliga poster i Sverige.

Jag tycker för övrigt att det är lite synd om dem: ett liv i rampljusets sken kan inte vara så roligt alla gånger.
 
Varför finns det "skvallertidningar" över huvud taget?
Kungafamiljens väntade barn är ju inte de enda som omskrivs. Det är amerikanska artisters graviditeter, förhållanden och uppbrott, svenska "kvasikändisar" (jag syftar på sådana som deltagit i olika doku-såpor och liknande) med flera.

Tydligen finns det en stor hunger bland "svensson" att läsa om dessa människors liv.
Varför?
Ingen aning.

Själv bryr jag mig inte värst mycket om varken den ena eller den andra "kändisen" men kungafamiljen är ju representativa i det de gör.
De är ju inte kvasikändisar heller, utan innehar offentliga poster i Sverige.

Jag tycker för övrigt att det är lite synd om dem: ett liv i rampljusets sken kan inte vara så roligt alla gånger.
Ja eller hur.

Folk tyck ju ha ett omättligt intresse för "kändisars" liv och leverne. Det fenomenet fascinerar mig.

Jag läser skvallertidningar de gånger per år jag är hos frissan. Läser extremt sällan kvälltidningar och då bara via länkar på nätet. Har ibland hittat nån tidning i väntrum eller annat och undrar hur folk kan vilja betala för dem?
 
Ja eller hur.

Folk tyck ju ha ett omättligt intresse för "kändisars" liv och leverne. Det fenomenet fascinerar mig.

Jag läser skvallertidningar de gånger per år jag är hos frissan. Läser extremt sällan kvälltidningar och då bara via länkar på nätet. Har ibland hittat nån tidning i väntrum eller annat och undrar hur folk kan vilja betala för dem?
En dito på det. Hur orkar man bry sig? Det är ju massa uppdiktad, förvrängd och påhittad skit dessutom.

Vad gäller monarkin tycker jag dedt är pinsamt att vi har något så förlegat och odemokratiskt. Tillsätt statschef genom val, inte samlag. Att någon skulle bli bättre på ett yrke för de uppfostrats till det och inte har några andra alternativ är befängt! Då borde vi göra det i andra yrken också. Då skulle de bli ramaskri!
 
Det fyller ett behov av pseudofamilj.
Något att följa som man kan prata med andra om.
En rent social historia alltså för dem som inte har tillräckligt av eget att engagera sig i.
 
Ja eller hur.

Folk tyck ju ha ett omättligt intresse för "kändisars" liv och leverne. Det fenomenet fascinerar mig.

Jag läser skvallertidningar de gånger per år jag är hos frissan. Läser extremt sällan kvälltidningar och då bara via länkar på nätet. Har ibland hittat nån tidning i väntrum eller annat och undrar hur folk kan vilja betala för dem?

Håller med dig.
Jag förstår inte fascinationen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 416
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
742
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: Rosett
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp