Kuperade öron och import.

Du får inte ställa ut kuperade hundar i Sverige sedan flera år tillbaka.
Jag trodde man fick, fortfarande? Om hunden är importerad och kuperades i födelselandet på ett godkänt sätt av uppfödaren. (Trist om det är så...)

Eller är det tävling det gäller? Inte utställning?
 
Jag trodde man fick, fortfarande? Om hunden är importerad och kuperades i födelselandet på ett godkänt sätt av uppfödaren. (Trist om det är så...)

Eller är det tävling det gäller? Inte utställning?

Nope, det får man inte. Ett bekymmer i min ras tycker jag, för många importerar kuperade aussies och ställer ut dem som om de inte alls vore kuperade...
Men blir ju rätt tydligt när en hund som inte har svans är kuperad, när den inte nedärver några korta svansar alls... 💩
 
Nope, det får man inte. Ett bekymmer i min ras tycker jag, för många importerar kuperade aussies och ställer ut dem som om de inte alls vore kuperade...
Men blir ju rätt tydligt när en hund som inte har svans är kuperad, när den inte nedärver några korta svansar alls... 💩
Kan man inte se om de kuperats vs fötts med kort svans?
 
Jag har inte trott heller att det går att spruta rakt mot trumhinnan...och jag står nog fast vid att tro att trumhinnan kan bli skadad.
Jag har spolat öron under narkos, tom då är det skulle jag säga omöjligt att spola in vatten så trumhinnan skadas. Man kan däremot lyckas skada trumhinnan genom att peta ner i hörselgången.
Frånvaro av öronlapp har nog i sammanhanget ingen betydelse.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 093
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Kan någon förklara för mig? Jag utgår från en annons som exempel nu, men det finns flera. Det är inget specifikt med just den annonsen...
Svar
15
· Visningar
1 885
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundavel & Ras Jag och sambon har bestämt oss för en ACD. Men den rasen är ju ovanlig här i Sverige och vi har kontaktat majoritet av uppfödare och det...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 143
Senast: muppia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp