Kurr i magen?

Gabriol

Trådstartare
Haha, visst inte var denna tråden skulle ligga så jag lägger den här. :) :cool:

Om det kurrar i en hästs mage, är det för att den är hungrig precis som det är på en människa?

:bump:

näe det tror jag inte. det låter nog så när tarmarna arbetar. hur som helst ska det kurra, annars är det kolikvarning!

N

Nina83

Vår mage kurrar ju inte heller för att vi är hungriga. Utan det är för att det är luft i magen som bubblar runt. :cool:

S

Sesselja

Om det kurrar i magen är det antingen tarmarna som rör på sig eller luft. Som det även har nämnts ovan så ska det kurra i magen på hästen.

I

Idka

Ibland kurrar det så mycket i min stos mage att hon nästan blir rädd av det själv... :o

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst blir konstig i magen av hösilage, han har bra bajs och beter sig inte mer annorlunda än i vanliga fall. Men när han...
Svar
14
· Visningar
664
Senast: sweep
·
Hästvård Jag har min d-ponny på försäljning hos en familj, hon har gått super bra och blivit hur fin som helst. Tills nu när de har upptäckt en...
Svar
5
· Visningar
935
Senast: yamyam
·
Hästmänniskan Hur tänker ni och agerar kring hästägare som inte sköter om sina hästar? Hästarna får inte mat, de har börjat rymma från sin hage för...
Svar
6
· Visningar
1 075
Senast: Blyger
·
Hästvård Struppipningsoperation närmar sig och jag försöker samla på mig så mycket jag bara kan: - Vad kostade op för er (inkl ev eftervård)? -...
Svar
6
· Visningar
452
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Soffa i skinn eller tyg