Bukefalos 25 år!

Kurra i magen, vad för fel??

L

linabergmer

Hela tiden på min häst låter det som det kurrar i magen och så går hon o fiser hela tiden, är det normalt eller något fel på henne?? För övrigt är hon glad o pigg.. Kan man göra något åt detta??

Mvh Libna

Det SKA låta i hästens mage!
Det är tecken på att tarmarna arbetar, för det är tarmljuden man hör.

Är det tyst däremot, så är ngt fel! Och hästen är på väg att få (eller har) kolik.

Ja, det ska låta, men inte överdrivet mycket.
Min häst som har magkatarr blir VÄLDIGT kurrig när han är sämre. Och då menar jag kurr som hörs på många meters håll! Detta brukar också visa sig genom mer gaser och lös avföring.
Han blir alltid bättre om man lyckas peta i honom mer hö. Mest kurrig är han på slutet av sommaren när magen inte är tillräckligt full, och han fortfarande inte äter tillräckligt med hö. Nu när han står inne och får 11 kg hö om dagen så är också magen lugn, men normala kurr.

/Tillis

L

linabergmer

Oki, tack för svaren..

När jag sitter på min häst hör jag dessa ljud, och när jag står brevid så hör jag dem oxå!

Men visst blir man orolig..

Liknande trådar

Hästvård Mitt hbl sto född -02 får ljusa fläckar när hon får vinterpäls. Hon har alltid haft dessa under de 6 åren jag ägt henne. Tycker i år...
Svar
7
· Visningar
557
Hundträning Jag har Haft en lång o jobbig period där jag känner mig maktlös och uppgiven över min ena hund. Jag skulle önska få tips och kanske...
Svar
9
· Visningar
904
Hästvård Jag har en shetlandsponny som börjar närma sig 40 år. Han är världens bästa ponny. Pigg och glad! Klipper honom alltid på våren, och i...
Svar
18
· Visningar
1 524
Hundhälsa Hej, Har en Grand Danois som är snart 8mån. Han åt Royal Canin när vi hämtade honom hos uppfödaren men eftersom jag inte tyckte han...
Svar
14
· Visningar
1 030

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #8
  • Annonsera mera hundar

Hästrelaterat

• Träckprov nu?
  • Dräktiga ston 2021/2022