Kurra i magen, vad för fel??

L

linabergmer

Hela tiden på min häst låter det som det kurrar i magen och så går hon o fiser hela tiden, är det normalt eller något fel på henne?? För övrigt är hon glad o pigg.. Kan man göra något åt detta??

Mvh Libna
 
Det SKA låta i hästens mage!
Det är tecken på att tarmarna arbetar, för det är tarmljuden man hör.

Är det tyst däremot, så är ngt fel! Och hästen är på väg att få (eller har) kolik.
 
Ja, det ska låta, men inte överdrivet mycket.
Min häst som har magkatarr blir VÄLDIGT kurrig när han är sämre. Och då menar jag kurr som hörs på många meters håll! Detta brukar också visa sig genom mer gaser och lös avföring.
Han blir alltid bättre om man lyckas peta i honom mer hö. Mest kurrig är han på slutet av sommaren när magen inte är tillräckligt full, och han fortfarande inte äter tillräckligt med hö. Nu när han står inne och får 11 kg hö om dagen så är också magen lugn, men normala kurr.

/Tillis
 
Oki, tack för svaren..

När jag sitter på min häst hör jag dessa ljud, och när jag står brevid så hör jag dem oxå!

Men visst blir man orolig..
 

Liknande trådar

Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: slant98
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
24
· Visningar
1 788
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 461
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
568
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp