Bukefalos 28 år!

Kurs gånger två!

M

Matiz

Vet inte om detta är fel eller rätt ställe att lägga tråden på men iaf.

Jag ska träna för 2 akademiska tränare denna månaden. Den ena har jag tränat för innan men inte den andre.

Dessutom så är jag lite rädd för den siste. Men nån gång ska ju vara den första för alla.

Det ska bli så intressant att se hur det hela avlöper :D


Bara ville berätta för nån hur glad jag är :D

Det ska bli kul!!:bump:
 
Sv: Kurs gånger två!

En som berättade en historia om en elev som blev ignorerad en hel lektion pga av nåt som jag inte minns.
 
Sv: Kurs gånger två!

Man ska inte tro på allt man hör ;)

Det går säkert hur bra som helst.
 
Sv: Kurs gånger två!

Nej det är sant. M säger att det kommer bli så bra o kul :D Och att han är snäll :D
 
Sv: Kurs gånger två!

Vet inte om detta är fel eller rätt ställe att lägga tråden på men iaf.

Jag ska träna för 2 akademiska tränare denna månaden. Den ena har jag tränat för innan men inte den andre.

Dessutom så är jag lite rädd för den siste. Men nån gång ska ju vara den första för alla.

Det ska bli så intressant att se hur det hela avlöper :D


Bara ville berätta för nån hur glad jag är :D

Det ska bli kul!!:bump:


Så kul!! *avis* Jag & min pålla hade just kommit upp till 100% igen sedan hennes fånganfall hösten 05 och min operation i våras... och så går hon och fastnar i sin upphängda vattenhink med ett bakben och svullnar upp. Suck.

Men - i vilket fall så har jag försökt att få träningsplats på vissa kurser men jag lyckas inte ens att ta mig in på reservlistorna *suck* Hur ska man göra för att få plats egentligen? Jag fattar ju att de som besätter kurserna plockar bland de som de känner/känner till i första hand och med tanke på att närmaste intressanta kurs för mig är minst 15 mil bort så hör jag ju inte till dem.

Och i Halmstad tycks det vara ett akademiskt vakuum. Den tjej vi lyckades leta upp förra året och som var trevlig att rida för har ingen tid över längre och nu känner vi oss rätt ensamma igen, jag och min sambo. Tur att vi har varandra i alla fall (läs: att jag har min sambo, själv är jag inte så mkt att hänga i granen när det gäller att träna andra) och att det har poppat upp några till som är nyfikna.

När G:s ben har återhämtat sig så har jag tre "vanliga" dressyrtränare som jag velar mellan att anlita... Ett beprövat kort och två för mig oskrivna blad. Ja, vi får väl se.

Men, igen, kul M-B och du ska se att det går bra att träna även för den lite "vassare"!
 
Sv: Kurs gånger två!

Usch vad tråkigt att din tös gått och gjort sig illa. Det är ju så typiskt när man precis kommit igång.

Ja innan jag fann denna tränaren jag rider för nu visste jag inte alls vart jag skulle ta vägen. Hittade ingenting nånstans.

Men med lite tjat fick jag komma med på en kurs för en bra tränare i höstas och nu är jag inbjuden o tillfrågad tom.
Ibland lönar det sig att tjata lite.

Jag hoppas att både Ronja och jag kan sköta oss.

Tack för att du tror jag klarar det fint!!

:D
 
Sv: Kurs gånger två!

Varför ska du rida för någon du är rädd för? Är det inte bättre att rida för någon du har förtroende för? Det ska vara roligt att rida för bra instruktörer, inte läskigt tycker jag.
 
Sv: Kurs gånger två!

Jag har ju aldrig träffat honom så han kanske inte är läskig. Jag litar på min ordinarie tränare att allt går bra.
:D
 
Sv: Kurs gånger två!

Japp ena kursen var nu i helgen. Jättekul och fin kritik!! Fick höra att jag var en duktig ryttare och växte nog 3 dm :D

Och nu helgen som kommer är ju nästa. Hoppas på fin kritk där med o bra övningar att testa :D
 
Sv: Kurs gånger två!

Vad kul!! :)
Längtar till min nästa kurs! :bump:
Hoppas att det går lika bra på den andra!
 
Sv: Kurs gånger två!

Vad vill du höra? Han sa så mycket.

Han ansåg hästen vara superduktig trots sin kroppsbyggnad som går emot henne. Hon har en enorm vilja som hon visar. Tyvärr orkar hon inte utan släpper länden ibland.

:D
 
Sv: Kurs gånger två!

Jag vill höra allt du orkar berätta :D Gärna sådant som är lite annorlunda än vanliga dressyrlektioner då så klart ;)

Typ vilket upplägg det var på kursen, hur många pass, hur långa, vad ni gjorde, hur ni värmde upp o avslutade, vilka övningar ni gjorde och vad ni fick för kommentrarer i tips på dem osv osv :D Dvs så mkt du orkar skriva :angel:
 
Sv: Kurs gånger två!

Men egentligen är det ju en slags dressyr.
2 pass på lördagen och 1 pass på söndagen. Alla rider enskilt.
Vi red mellan 20-40 min. Allt beroende på hästen.
Jag kom in o han bad mig känna igenom hästen i bägge varven. Ställning på volt. Sen gjorde jag öppna i bägge varv o sluta i båda varven.
Jag gick i sluta på diagonalen och in i skrittpiruett och diagonal sluta ut på spåret igen.
Jag gick i samlad skritt och vanlig igen på volt. Gick upp i trav på volt, ställning o känna igenom så hästen jobbade rätt.
Öppna på långsidor o sluta. Gick ner i skritt och gjorde en slags sidepass med ställning o ryggning sen. Båda hållen.

Kollade travens samling. Efter detta var min häst trött och orkade ej bära sig mer så då slutade vi för den gången.

Kommentarer jag fick: Bra samling i trav o skritt. Bra slutor med ryggverksamhet. Bra öppnor. Hästen jobbar ärligt och försöker i alla lägen göra rätt. Jag var en duktig ryttare som gjorde bra hjälper och vi jobbade bra ihop. Följsamt o fint.

Tips: Galoppfattningar i skritt o trav. Mycket skrittarbete för att stärka hennes haser. Korta pass varje dag helst!
Öppnor, slutor, förvända öppnor och slutor. Travinslag med öppnor o slutor. Samla skritt o trav.

Det finns säkert mer han sa men som jag inte minns nu... :D
 
Sv: Kurs gånger två!

Jo det vet jag faktiskt :D Men det är ju ändå lite annorlunda upplägg mot vanlig engelsk dressyr, oftast iaf.

Intressant svar! :bow:
 
Sv: Kurs gånger två!

Kul att du tyckte svaret var intressant. Jag försökte verkligen minnas hela ritten :D
 
Sv: Kurs gånger två!

Du är ju välkommen hit ju! Har jag ju sagt flera gånger. ;)
 
Sv: Kurs gånger två!

Kul med beröm :)

Vilka är det du ridit för? Kan pm:a det istället om du vill. Bara nyfiken då jag red enligt den akdemiska läran under 2 år för o sen komplettera med lite annat :angel:
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 068
Senast: mamman
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 189
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 701
Senast: cewe
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 989
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2024
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp